Receptsamling Online
Jag skulle gärna vilja kunna samla mina recept online så det är enkelt att ha dem på samma ställe och lätt att komma åt. Helst via smartphone med. Men hittar inga lockande sidor för det?
Har ni testat någon bra sida? Spelar ingen roll om andra kan se men det vore lite roligt. Annars får jag kanske starta en blogg för ändamålet, men borde finnas något annat sätt.
//Frida
Jag bookmarkar alla recept jag gillar och synkar bookmarksfilen mellan jobbdatorn o hemmadatorn. Funkar kanon med Firefox, lär gå att köra mot telefon etc oxo även om jag bara testat mellan olika datorer.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Använder firefox, men försto inte ett skvatt av det du skrev haha du får gärna förklara lite nogrannare för mif (trögfattat) :p
Verktyg - Inställningar - fliken synk. Där hittar du "konto" och "para ihop enheter" och vad som ska synkas. Jag synkar allt, så jag har samma historik på båda de datorer jag använder mest. Mycket praktiskt.
Sen lägger du bara till bokmärke på de sidor du vill ha tillgång till. Jag har en undermapp recept o där under undermappar för olika saker, som fisk, fläskkött, nötkött, kyckling, bröd, godis, pajer, kakor osv osv. Lägger in recepten i rätt undermapp direkt, och har hela receptsamlingen tillgänglig där. Hittar jag nåt kul när jag är på jobbet bookmarkar jag det o kommer åt det hemma sen tack vare synken.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Låter ju fantastiskt, måste hem och prova, det mesta finns ju online, men blir värre med egna hittepårecept :P