Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2133 ggr
[Caroline92]
0

LCHF för student?

Hej hej,
Blev nyligen antagen till mitt program jag sökt, jätteglad för det är jag :D Med med tanke på att mitt universitet ligger ca 35 mil ifrån där jag bor nu så innebär det att jag kommer lämna gratis boende och, framför allt, gratis mat. Det är inget snack om att jag måste fortsätta med LCHF, men som fattig student så kommer det säkert bli svårt att få allt att gå ihop! Har ni några tips på vad jag kan köpa och framför allt vad jag kan laga i stora mängder utan att det tömmer min kassa?
/Caroline

MimLan
0

Har du tittat under Billiga ingredienser eller sökt i forat? Det finns en hel del trådar i ämnet.

hemul
0

Kommer du att ha tillgång till frys?

organiseratkaos
0

Jag är student och har ätit LCHF i två år :)

Kött brukar oftast finnas på extrapris (typ kotletter, kyckling, lax, torsk osv), storpack köttfärs, även bacon om du gillar det. Det gäller att hitta fynden. Finns billiga sortier ägg också (beroende på hur noggrann man är med frigående, ekologiska osv)

Säsongens grönsaker brukar vara billiga (och grönsaker i allmänhet brukar inte vara dyrt). Jag köper mycket frysta grönsaker också för hållbarhetens skull.

Mejerier och smör och sånt är lite dyrare kanske men även där kan det vara extrapriser ibland.

[Caroline92]
0

#1 Jag kollade upp det nu, fanns jättemycket, tack för tipset Skäms

#2 ja frys kommer jag ha :)

#3, okej, tack för tipsen! :)

Athenasmatte
2

Jag tycker att jag lägger mindre pengar på mat nu än vad jag gjorde innan LCHF!! Detta för att jag helt enkelt inte äter lika ofta eftersom jag håller mig mätt mycket längre. Jag önskar att jag hade vetat detta när jag pluggade, för då hade jag sluppit ta med mig alla dessa mellanmål till skolan, då jag var hungrig så ofta!

Zepp
0

Som fattig student levde jag i princip på fläsk, ägg o vita bönor.. samt öl i studentbaren!