GMO propaganda i OBS
Dags att lägga ner den statliga propagandaradion och tv-n. Slopa SR, SVT och Radiotjänst snarast. Sälj som betalkanaler eller lägg ned. Varför ska vi ha licens-, avgifts- eller skattefinansierad propaganda och annat dravel?
Jag brukar starta http://sr.se/p1/obs om jag inte kan sova. Fungerar precis som en godnattsaga, lite monotont, tryggt berättande och föga kontroversiellt. Jag somnar på några sekunder. Vanligtvis inga jinglar, programreklam eller annat som väcker i slutet utan bara tyst.
Onsdagens OBS hade precis motsatt verkan. Jag blev klarvaken. Fick lyssna en extra gång för att kolla att jag hört rätt. Det var den mest vidriga form av propaganda för GMO som jag hört. Precis som på beställning från bondekorruptionen och Monsanto. Pretentiöst nog påstår man sig ge en mer nyanserad syn på möjligheter och risker med GMO. Nej, man nämnde inte ens Monsanto. Man nämnde heller ingenting om indiska bönder. Fy för sådan insmickrande propaganda. Programmet bör omgående anmälas till Granskningsnämnden. Någon jävsdeklaration fanns förstås inte heller från de medverkande.
Ska du anmäla?