Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 3536 ggr
Medlem
0

En fråga om havtorn

Jag har börjat tänka på att börja käka havtorn. Det innehåller mycket omega-7 och som sägs vara bra för huden (närmar mig 40 och vill inte ha rynkor Skrattande). Frågan är om vilket är bäst, är det havtornsolja eller pulver?

korseett
0

omega 7 är en fettsyra så det säger väl sig själv här Flört Jag skulle iaf ta kapslarna. Rynkor kommer oavsett men du kan ge huden bästa möjliga förutsättningar med både invärtes som utvärtes medel. Det finns bra naturliga oljesammansättningar till en mogen hy men du kommer långt med olivolja. Extra noga ska man vara vintertid för det är vårt kalla och torra klimat som ger sämst förutsättningar för en fin hy länge. Vi uppehåller oss mellan kallt och torrt ute till varmt och torrt inne- det är rena rama döden för hyn. Fetta på!

Zepp
0

"Omega-7 fatty acids are a class of unsaturated fatty acids in which the site of unsaturation is seven carbon atoms from the end of the carbon chain. The two most common omega-7 fatty acids in nature are palmitoleic acid andvaccenic acid."

http://en.wikipedia.org/wiki/Omega-7_fatty_acid

"Palmitoleic acid, or (Z)-9-hexadecenoic acid, is an omega-7 monounsaturated fatty acid with the formula CH3(CH2)5CH=CH(CH2)7COOH that is a common constituent of theglycerides of human adipose tissue. It is present in all tissues, but generally found in higher concentrations in the liver. It is biosynthesized from palmitic acid by the action of the enzyme delta-9 desaturase. A beneficial fatty acid, it has been shown to increase insulin sensitivity by suppressing inflammation, as well as inhibit the destruction of insulin-secreting pancreatic beta cells."

http://en.wikipedia.org/wiki/Palmitoleic_acid

Käns ju onödigt att betala dyrt för något som kroppen redan är rik på och tillverkar själv?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Medlem
1

Tack för era svar!

Korseett - som tur är lever jag i ett fuktigt land, speciellt på vintern.

Zepp - Jag visste inte det. Alltså varför jag vill ta hand om huden nu är för att den känns lite hängig, kanske för att jag gått ner 10 kg. Men viktnedgången var inte så snabb. 10 kg under 3 månader.