Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3312 ggr
crikarlshamn
0

Grädde, tror jag... eller?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har nàgon sett grädde som denna.. eller är det en förklädd glass?

Zepp
0

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[RadioMG]
0

http://www.milco.ch/en/cream-milco.php

Översatt med google translate: Det goda ryktet för vispgrädde i Gruyère har redan uppnåtts. Denna unika produkt med en karakteristisk smak och en sådan specifik struktur kommer från mjölk av hög kvalitet med ursprung uteslutande i Gruyère.

crikarlshamn
0

Har under alla àr aldrig sett en Gruyuère grädde som denna, konsistensen är tjockare än smör Flört kan inte skaka av den fràn skeden…

yvonnel
0

Det är alltså inte inbillning då att det finns extragoda kvaliteter att köpa annanstans än i "homelandet" Sverige. Just mjölk, ost och yoghurtprodukter har jag upplevt på andra platser som riktiga höjdpunkter.

crikarlshamn
0

x2

crikarlshamn
0

Yvonnel, vet inte om den smakar bättre än den Svenska grädden, i all ärlighet.. den är tjockare men fick ont i huvudet av fetthalten!

Fàr samma huvudvärk av os à moelle (märg) och kokos fett  men inte av växt oljor sà det fàr bli min slutsats att ..jag inte vet vad egentligen.. för ont i hufudet av att trycka ned tangenterna, oj, àterkommer…

Medlem
0

Synd att vi som bor i Tyskland har grädde med högst 35% fett Rynkar på näsan

[Columba]
0

Finland har också 35%-ig vispgrädde. Tyvärr.

kpytt
0

I England har vi 'Clotted Cream' - 63,5% fett och sa tjock att man kan nastan skara den i bitar! (Serveras traditionellt med scones till afternoon tea). Double cream har 'bara' 48-49% fett

Brynhilde
1

Det går att göra clotted cream själv.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Medlem
0

Kaymak har högre fettandel än clotted cream och är mycket enkel att göra hemma.

http://faq.macedonia.org/cuisine/kajmak.html

Bivax
0

Aaah, jag älskar det här forumet! Vilka bra tips, Medlem och Brynhilde! Glad

modesty007
0

Gillar att Tescos egen double cream har 50,5g (varierar lite mellan olika kedjor) och bara 1,6g kolisar per 100g.

yvonnel
0

Jag läste igenom Arlas recept på hur man gör clotted cream, tror faktiskt att jag ska pröva på det, kanske kan smaksättas till något liknande kryddsmör, vilket jag kan tänka mig skulle vara extra gott. Iaf värt ett försök för skojs skull.

crikarlshamn
0

Skillnaden mellan clotted cream och double crème de gruyère är att Gruyère grädden är enbart grädde och inte värmebehandlad till skillnad mot de andra som även innehàller mjölk.

Undrar dock om den grädden som jag to foto pà, och försöker äta upp, inte har blivit extra fet.  Tittar ni noga (förstora upp foto) är densiteten tjockare än en glass och hàrd som smör ut fràn ett kylskàp, skillnaden ligger i att när bilden togs var grädden nästan rumstempererad.

yvonnel
0

Du kanske kan använda den till typ kryddsmör.

crikarlshamn
0

Yvonnel,

Ja det blir att använda i matlagning.  Försökte äta en tesked igen x2 och blixt huvudvärk direkt.

Svenska grädden är sötare om jag minns rätt.

yvonnel
0

Kan det ha något att göra med laktos som ger huvudvärk?

Jag köpte, för att jag såg det i hyllan, Valios laktosfria grädde igår, jag har bara haft den i kaffet ännu så länge men tycker att den smakar egentligen OK. men att den har en "behandlad" smak.