Stickningar?!
Har kört på strikt lchf nu sedan i måndags, ätit kött, smör, Ägg. Har haft stickningar i fötterna då och då och undrar om någon upplevt samma? Vad kan detta bero på?:S

Magnesium??
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Kan vara. Finns det något jag kan äta under strikt lchf som innehåller det? Försöker undvika mejerier och nötter!

Mineralsalt.. eller magnesiumtabletter.
tack zepp! Blir en sväng på Apoteket i morgon!:)

Lika bra att köra uteslutningsmetoden??
Hjälper inte det så vart det något annat.. och kommer det inte tillbaka så vart det något tillfälligt!
precis! Ätit endel nötter förra veckan och äter Kokosmjölk varje dag. Kokosmjölk innehåller endel Magnesium såg jag nu. Kokosmjölken jag köper i Norge innehåller bara 1g kh/100g.
Jag får mycket stickningar i händerna och ibland i fötterna när jag äter strikt lchf och hamnar i ketos, detta trots rejält intag magnesium. Det försvinner när jag går upp något i kolhydratintag.
#hoppas det går över. Idag har jag haft betydligt mindre än igår och ligger på 3g kh idag. Har även joggat 12 km. Ska nog pröva magnesium tabletter ändå i förebyggande syfte:)
Magnesium hjälper mig mot stickningar i benen! Äter dock inte LCHF. Men det skadar definitivt inte att prova Mg i förebyggande syfte!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg