träning + mat - nybörjare
Jag är helt nybörjare på det här med LCHF och är inne på min tredje vecka.
Jag är en tjej på 21 år, 151 lång och väger ca 50 kg. Jag tränar regelbundet och målet är att gå ner något kilo för att få bort fettet på kroppen så att musklerna kan komma fram. Jag anser mig alltså INTE tjock utan vill få en vältränad kropp. Har skrivit upp hur mycket jag har tränat och ätit under en veckas tid och skulle vilja höra era synpunkter på detta. Om det låter bra eller om jag borde ändra något. Tror ni lchf är rätt för mig och mitt mål? Jag är tacksam för tips!
Jag vet att jag syndat FÖR mycket denne vecka, dumma bio och farsdag! Men ja, jag vet att jag inte ska för att få ett bra resultat men ni får kolla på de andra ;)
Har inte skrivit upp vad jag dricker men oftast vatten till maten, ibland mjölk och till frukost oftast te med lite grädde i.
Måndag 5/11 – vikt 49.8 kg
Träning: Triceps & bröst
Frukost: 2 ägg + en skiva solrosbröd m skinka (egenbakat lchf bröd)
Mellanmål: en skiva solrosbröd m skinka
Lunch: kebabsallad
Middag: Fläskfile, broccoli & salladKvällis: Proteindrink
Tisdag 6/11
Träning: 4 Km PW + rygg & mage
Frukost: 2 ägg + en skiva solrosbröd m skinka och ost
Mellanmål: en skiva solrosbröd m skinka och ost + proteindrink
Lunch: Fläskfile, broccoli & sallad
Middag: Fläskfile, broccoli & sallad
Mellanmål: avokado
Kvällis: stekt ägg + makrill m tomatsåsOnsdag 7/11
Träning: ingen
Mellanmål: en skiva solrosbröd m skinka och ost
Lunch: Fläskfile, broccoli & sallad
Middag: Pannbiff, broccoli & salladKvällis: avokado + turkisk yoghurt
Torsdag 8/11
Träning: 8 km PW
Mellanmål: en skiva solrosbröd m skinka och ost
Lunch: Pannbiff, broccoli & sallad
Middag: Pannbiff, broccoli & sallad
Kvällis: 2 ägg m majonäs + 3 ostbitar + 3 skinkbitarFredag 9/11
Träning: 3,7 km PW + biceps + axlar
Frukost: 2 ägg m majonäs + 3 ostbitar + 3 skinkbitar
Mellanmål: -
Lunch: sallad
Middag: -
Kvällis: Pannbiff, broccoli & salladLördag 10/11
Träning: ingen