Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 4023 ggr
bzzzz
0

tips- mat utan salt i.

jag skulle vilja ha tips på mellanmål som inte har så mycket salt i sig. maten är inte så svårt men mellanmålen. hittils har jag ätit rökt skinka, ostar, oliver men allt det där innehåller så mycket salt. och nu har mina fötter börjat svälla och det sticker i dem. måste alltså minska ner på saltet. nötter vet jag men det kan man ju inte äta varje dag med tanke på kollisarna i dem.

magma
0

Kokta ägg, en bit fläskkarré, gurkstavar, en klick vispad grädde i kaffekoppen…

MimLan
0

Det behövs inte skiljas på mellanmål och vanligt mål, det går bra att ta kalla rester, t.ex. färsbiff med lite majo på. Kokta ägg har jag på lager när jag vet med mig att jag inte vill/kan laga mat. Ät med majo eller bearnaise. Makrill i tomatsås.

bzzzz
0

tack för tipsen men finns det något man kan köpa i en affär. ibland blir jag så sugen när jag går på stan eller är uppe på sjukhuset. och denna vecka har jag då gått och köpt någon ost bit i en affär. men om de händer kanske två gånger i veckan kanske det inte spelar någon roll.

MimLan
0

Jag har köpt smör i portionsförpackning när det har varit akut för mig. Funkar fint tills jag får riktig mat.

Om du har svårt för salt, så är det ju vettigt om du minskar ner det till ett minimum vardagligt så att du kan hantera att äta ost ute t.ex.?

Och ta med dig något ätbart när du går ut, så slipper du ägna funderingar åt det annat än när det verkligen är akut.

LatMask
0

När mina fotleder började svälla upp varje efermiddag berodde det på mitt höga Blodtryck - bergis på att det inte är nåt sånt inblandat i ditt fall?

side98
0

Jag brukar ibland mixa stjälkselleri, gurka, paprika med grädde och mjölk, smaksätta med kanel och ingefära några droppar citron. Selleri är också vätskedrivande.