Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2585 ggr
Anders-S
0

Dansa 17 timmar!

Ska till Gävle och dansa i 17 timmar i helgen.

• Fredag 6 tim 20 min non-stop  (inkl extranummer)
  • Lördag 6 tim 20 min non-stop  (inkl extranummer)
  • Söndag 4 tim 20 min non-stop  (inkl extranummer)

Vet sedan tidigare att det är OK att dansa nästan hur länge som helst om man är fettbrännare. Man behöver inga pauser, bara vatten och kaffe.

MEN krampen???

Jo, frampå morgontimmarna brukar jag få kramp i vaderna som sedan smyger uppåt. Väldigt jobbigt att inte kunna sova.

Jag har faktiskt aldrig brytt mig om att ta några tillskott innan men ska nog göra det denna gången. 

Vad fungerar bäst och vad fungerar inte?

KarinJ46
0

Magnesium? Och lycka till med dansen, låter jättekul!

Anders-S
0

Re #1 KarinJ46

Det ÄR jättekul och så blir man väldigt snäll av kramterapi = nära dans - det håller i sig i flera dagar men är vanebildande och kräver allt större doser. Flört

Det lär finnas olika sorters magnesiumpreparat och kombinationer.  Vilka fungerar och vilka fungerar inte?

Sindri
1

Oj, vad kul det låter! Jättehärligt! Önskar dig verkligen härlig dans!
Magnesiumcitrit skall vara det bästa. Jag ( och flera med mig här på sajten) beställer från iHerb. Det hinner du nog inte få även om de är snabba. Men leta som sagt var efter magnesiumcitrit. (eller var det citrat - jag är inte hemma just nu)

Ha en underbar helg!

Margareta
2

Great Earth ren magnesium eller CalMag (med kalcium) har jag hört skall vara bra, men även Holistic.

Salt är också viktigt!!!

Numer pensionär i Nynäshamn

rapu
0

och zink

Medlem
0

Kanske en tablett multimineral?

Låter ju kul med dans :-)

Lycka till!

Anders-S
2

Blev försedd med Super Magnesium kapslar av en bekant. Började ta dem på torsdagen före.  Dansade sedan som planerat sammanlagt 17 timmar fredag-söndag.

Om det berodde på Super Magnesium eller någon annan tillfällighet vet jag inte, men jag slapp kramp.  Var också noga med att dricka mycket vatten och att äta ordentligt med lagad mat efter dansen. Kan inte äta innan.

I fredags dansade jag bara fem timmar non-stop. Även det utan kramp på efternatten som jag annars brukar få.

modesty007
0

Härligt!!!Glad

KarinJ46
0

Det hjälpte antagligen :) Tänk bara på att man kan bli lös i magen av magnesium! (kan vara bra hjälp om man blir förstoppad)

Anders-S
0

Här är lite dokumentation från Gävle-maran - 17 timmar dans - fast bara ett av tio band. 

Shake:s spelning på Oktobermaran i Gävle

http://www.youtube.com/playlist?list=PLtdn4qzAErd-fDftgHoYCU1zNe5RufB6y

Väl HD-kvalitet. Klicka på Spela upp alla så startar de automatiskt. 

Jag och 1300 andra är där och dansar….