Redan oenighet i norsk förening
http://www.diabetes.no/index.asp?id=45569
Föreningen grundades 19 juni. redan är man oeniga.
Tragiskt.

Oenigheten verkar dock vara mellan föreningen Kostreform mot Overvekt og Sukkersyke (KOS) och Norges Diabetesforbund… finns oenigheten även inom KOS? Eller fattar jag trögt?
Om oenigheten finns mellan de båda föreningarna så är ju situationen lik den som finns i Sverige och USA…
"still lost in space and time"

Det är en bra oenighet och den ska vi applådera. Det nya förbundet har många starka medlemmar och många goda idéer. Dag är bra och 4M-klinikken är bra. Förmodligen har man kompromissat en smula för att få med Fedon i gänget, och det är klart att den gamla och korrupta diabetesorganisationen försöker utnyttja detta. Men jag tror att det löser sig. Förr eller senare blir Fedon tvungen att välja mellan det han vet och sina kommersiella intressen. Jag hoppas att han väljer med hjärtat och inte med plånboken.
Sten Sture
#1 Disputten är mellan KOS och Diabetesförbundet ja
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Visst finns deet oenighet inom föreningen KOS. Man kunde knappt komma överens om namnet. För att få ett stort allmänt stöd borde man gå ut generellt med en vidsynt idé och inte småtjafsa. Som det är nu är det kommersialismen som råder. De flesta engagerade får sin utkomst genom att sälja sina idéer och sina kurser till andra. Någon öppen idéförening är deet inte.

Du pekar på något viktigt, Kitabu. Men den nya föreningen siktar i alla fall in sig på kostbehandling av diabetes. Det ser jag som ett viktigt steg. Vi får väl titta på vad norrmännen gör och lära oss av deras framgångar och bakslag. Sen får vi göra något bättre själva.
/SSS