Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 21688 ggr
Russlena
0

Havremjölk i LCHF

Hur är det med havremjölk när man äter LCHF? Tål inte mjölkprodukter, läste på solhavren att det var 6 g kolhydrater. Jag äter Lchf pga hälsa inte vikt.

[flippjenny]
2

Det borde väl inte vara några problem. Det är upp till dig hur många kolhydrater du äter om dagen, och om du inte äter lchf för vikten så kan du kanske klara av en mer liberal kolhydratsnivå. Så det är upp till dig hur mycket du vill få i dig, och hur mycket havremjölk som din nivå då tillåter.

Lisabet
0

När jag insåg att jag inte tålde mjölkprodukter, så använde jag en del havregrädde i matlagningen.

Men efter en semester helt utan, så insåg jag att jag mådde bättre utan havregrädden. Sen dess äter jag inget spannmål alls.

Man får testa sig fram.

yvonnel
1

Kokosmjölk skulle jag nog föredra isf. men mjölk behöver jag inte alls, det går så bra med bubbelvatten till dryck, och kaffe förstås. Men i ärlighetens namn, jag har grädde i kaffet.

hemul
1

Det är mycket möjigt att många av häsloförbättringarna vi upplever beror på att vi inte längre äter spannmål, så jag skulle inte använda havremjölk. Är du laktosintolerant eller är det proteinet du inte tål?

Russlena
0

#4 Det är mjölkproteinet jag inte tål, använder kokosmjölk och kokosfett i maten, kaffet el. te men vill inte ha den smaken jämt. Har använt sojamjölk och grädde tidigare också men jag har fått problem med stärkelsen i mat så jag vill inte äta det heller. Är glutenallergiker också. Åt strikt Lchf jan-aug -12 åt sedan mer vegatariskt känner att jag inte fixar bönor ska gå över till lchf igen med fisk och ägg som protein.