Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2580 ggr
kitabu
0

Sött och annat gott????

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174611119

Får man använda förkortningen LCHF i vilka sammanhang som helst?

Någon som vet mer om innehållet?

Helena Hesselmark

diabetiker typ 0

hemul
2

Pja, namnet är väl inte skyddat så…

Lilltilda
8

#0 förstår verkligen INTE din skepsis.

Fokus på denna bok är väl enligt informationen att bibehålla en ny vikt och kunna leva ett gott liv med trevliga ersättningar för kolhydrater. Den handlar INTE om kost för sockermissbrukare eller de som vill gå ner i vikt.
Jag ser inget fel med en svenssonanpassning av lchf så länge vi möter varandra med förståelse och inte klankar ner på andras val.
Lchf-begreppet rymmer mycket under sitt paraply.

Är man sockermissbrukare så ska man kanske vara försiktig med söta smaker som kan trigga sug, men för alla oss andra så ser jag inte någon anledning att hålla sig borta från kolhydratsfattiga söta godsaker eller annat smarrigt.

Jag tror att när jag själv nått målvikten så kommer jag antagligen att släppa på min strikta lchf och göra en svenssonanpassning av min egen kost och kan då mycket väl köpa den där boken. Jag tror att det är lättare att stanna kvar i ett "lchf-tänk" om man kan äta och leva så likt omgivningen som man bara kan. Jag är t.ex. ensam bland mina nära och kära som äter lchf och även jag kan sakna det "sociala ätandet" (filmmys, kalas, söndagsefterrätterna osv). Nu har jag aldrig trillat dit under mina 10 månader med lchf, men det är bara en tidsfråga innan jag vill vara "normal" och passa in i min omgivning och leva som de andra i den. Kan jag då göra det utan att släppa lchf helt så vore det ju super!

~God loves you, and I´m trying! ~