Spirulina?
Hej! Är det någon som vet ifall algen spirulina är bra eller dålig? Jag tycker mig läsa överallt hur nyttig och näringsrik den är, men så läste jag att den inehåller mycket omega 6 och det är väl inte bra? Någon som vet mer om denna alg?
Mvh//Madeleine
Mina Malavis (akvariefiskar) gillar det i alla fall
.
Förmodligen nyttigt.
Det ska vara bra men är hopplös att äta, allt blir knallgrönt.
Mina ocksà, akvariefiskar ;o) skämt àt sido, jag tog spirulina i kapsel form ett tag.

Tja.. eller så äter man riktig mat.. så slipper man köpa en massa kosttillskott av tvivelaktig karaktär.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#4:
Håller med där. Kosttillskott är bara av ondo- Äter förvisso magnesium då jag iband vaknat av kramp i vaderna. Annars inget.
Ärligt talat: Vitaminbrist är ett påfund av läkemedelsindustrin. Existerar inte i sverige. Jaja..om någon tror på det…ät lite D-vitaminer då möjligen.
Jansan, skriv inte det du inte vet nàgot om.
Kòpte precis detta och tycker det fungerar jàttebra. Innehàller en massa nyttigt pà bara en tesked blandat i vatten (och smakar dessutom gott och àr vàldigt màttande). Skulle man satasa pà att fà i sig alla vitaminer via maten idag hade man blivit grovt òverviktig och behòvt àta en massa kolhydrater (grònsaker och bàr).
#5,
vitaminbrist existerar inte i sverige??
Jo, de flesta har vàl t.ex. brist pà d-vitamin och omega 3, samt pà olika mineraler sàsom bor, magnesium etc…
..är man fullt frisk, arbetar till stor del utomhus, endast äter produkter som är när producerade, inte har transporterats länder emellan, inte har gen eller förädlats att se vackra ut, tàla omild behandling och làng lagring och är som person aldrig utsatt för stress - dà, är sannorlikheten stor att man inte behöver tillskott.

Mnjae.. vitaminbrist existerar, så är det och många feta personer är undernärda.. på mat med mycket kalorier och lite näring.. inte alla men en hel del!
Många smala kan oxå vara undernärda, fast de ser friska ut på utsidan!
Men annars så håller jag med.. äter man riktig och varierad mat från bra råvaror som är tillagade på rätt sätt så lär man sällan få brist på något!
Problemet ligger nog mest i att många inte äter riktig och varierad mat från de bästa råvaror som är tillagade på rätt sätt!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.