Sötsug och Krom
Hej!!
Tycker att det är fanstastiskt när man märker att man är så mycket piggare med denna maten:)
Ny energi och ork på ett annat sätt, härligt!
Har varit på utlandssemester för några veckor sen och ramlat tillbaka litegrann i socker träsket, så jag längtar hela tiden efter choklad och annat.
Åt väldigt lite av sådant men tydligen så räckte två kakor/bitar på en vecka för att trigga mitt sockermonster. Fick höra när jag var på hälsoundersökning innan resan att jag har lågt kromvärde och det gör väl inte saken bättre. Finns det nåt bra kromkosttillskott eller via föda som ni kan tipsa om, och hur blir jag snabbast av med suget nu??
Tack för alla bra tips och idéer på denna sida, det är sååå bra att få ta del av allas inlägg och hälsovinster;))
Jag tar en brustablett som heter viktkontroll med bl a krom. Finns i mataffären. Hjälper mig. Men två bitar på en vecka är ju helt ok och ingen som helst katastrof. Jag skulle troligen aldrig klara av att sluta efter två bitar. Köper alltså ingen choklad…
Jag äter kromtabletter från hälsokostaffären. Hjälper mig jättebra. Har provat flera märken, de flesta är bra. Sämst var de med äppelcidervinäger (fanns inget annat den gången). Man rapade vinäger efteråt flera ggr. Är väl inte så bra med tanke på lchf heller men då åt jag inte så.