Ont i huden, candida?
Hej!
Jag har länge haft ont i huden och blivit testad en hel del olika behandlingar av olika dermatologer saken är bara den att inget har funkat!
Jag känner mig torr,svedig, öm, och ja det gör ont det känns irriterat. Jag funderar på att gå på en strikt Candida diet, för att utesluta om det är det.
Vad tycker ni vilken väg bör jag ta? hur mycket besväras man annars av torrhud egentligen? gör torr hud väldigt ont? för jag har tänkt att köpa fuktighetsbindande kräm med men läste någonstans att Candida trivs i fuktiga miljöer! jag kan tillägga att jag ofta är dålig i magen. Är det värt att prova en strikt LCHF fakir diet för att utesluta om det är candida?.
/Lidande
Hur många timmar om dagen sitter du framför datorskärmen? Det kan påverka.

Torr hud ska smörjas inifrån
Därför kan Lchf vara bra för dig 
Jag tror dock inte att du har Candida
Den sätter sig främst i slemhinnorna eller i skrevet där det är varmt och fuktigt och gött alltså motsatsen till torr hud
Det finns så mycket att välja på som orsak till hudsmärta, jag hade det mer förut som en början på fibromyalgi, fler anledningar finns säkert.
Muskelsmärta liksom flyter ut på utsidan också, spec. när det pågått under lång tid, då blir det en speciell sorts ömhet även utanpå.
Torrhet i huden kan också ge smärta efter lång tid, där har man anledning att kolla sköldkörteln. Dags ändå, tycker jag, att du går till VC och ber om en genomgång.
Jag sitter mycket framför datorn, alltså jag har röd/torr hy.
Och det gör verkligen ont.. men man ställer sig ju frågan då.. kan torr hud som varit det länge verkligen göra ont?, jag har ätit LCHF rätt så länge en strikt sådan så jag borde inte ha candida men man vet ju aldrig. Jag har ingen lust att besöka vården igen… så jäkla svårt kan det väl inte vara att bli kvitt mina besvär och problem..
Om jag inte får bukt med detta snart så blir jag galen, för vården har inte hjälpt mig ett dugg. Är det dåligt att smörja in sig med fuktbindande kräm (karbamid) om man har candida? vilket jag troligtvis inte har men då förstår jag inte vad det är som gör så ont.

FRågan är om du har ont i huden över hela kroppen eller på speciella ställen?
Mag-tarmslemhinnan är en förlängning av huden, in i kroppen!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Mest i ansiktet (pannan mest), sen tinningarna kinderna och lite på halsen. I stor del hela ansiktet gör det mest ont i.
har man alltid en beläggning på tungan om man har candida? mitt saliv sjönk inte till botten när jag spottade i ett glas med vatten, så dessa indikationer finns inte på candida som det har stått men jag kanske har det ändå?

Vad jag förstår av tidigare konversation så har du rätt kraftig Acne?
Och antagligen är det orsaken till dina bekymmer?
Acne är inflamationer i svettkörtlarna,
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Dermatologer skriver du? Har du inte träffat någon hudläkare?

Det finns många duktiga terapeuter inom alternativmedicin. De är ofta duktiga på att hitta den verkliga orsaken till olika besvär. Kan vara värt ett försök.
"Every point of view is a view from a point."