Influensa
Någon som har ett bra tips om hur man botar sig från influensa?
Huskurer….?
Har provat det mesta som går att köpa men insett att det bara är förtäckt godis, har inte hittat något som innehåller mindre än 90% kolhydrater/socker.
Inte bra för diabetiker och jag inbillar mig att det bara håller igång "baseluskerna".
/Lasse

Vitlök, Ingefära, varm dryck och värktabletter!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Och sömn! Se till att förutsättningarna för mycket vila och god sömn finns. (Inte helt lätt alla gånger, jag vet!)
**Surface of Velvet
**Core of Steel
Pressa ingefära, vitlök och lite citron och lite varmt vatten. Sen det har blivit ljummet ta lite honung i. Du kan sila eller låta vara. Gurgla och svälj. Det smakar lite starkt men du kommer att må bättre speciellt halsen.
LCHF. Stärker immunförsvaret väsentligt 
Jag har ätit LCHF i drygt 6 år, har inte tagit insulinspruta under den tiden. Det har också varit långt mellan förkylningarna, ( 3st), men nu har jag åkt dit ordentligt.
Har druckit avkok på ingefära och ätit vitlök men det liksom biter inte, men det kanske är skillnad på avkok och att tillsätta ingefära i jummet vatten. Honung går bort för det slår direkt på blodsockret.
Sova försöker jag göra på nätterna, men den bannade hostan håller en vaken.
Det är bara att kämpa på
/Lasse
För hosta kan du koka fänkål och dricka med honung. Sen beror det på hostan om den är torr eller inte. Om den är torr kan du dricka kokt timjan med honung. Här i Tyskland kan man köpa såna saker färdiga med hög koncentraion, tex timjanextrakt med honung.
Dessa saker kan bara lindra symptomen men inte hela den eftersom influensa orsakas av virus.
#4 LCHF är inte en mirakelkur som skyddar människan från sjukdomar.
Okej, jag vågar knappt skriva mitt tips, det låter helt galet, men here we go:
I vintras däckade hela min omgivning i influensa. Rejält. När jag själv insjuknade trodde jag att jag skulle bli liggande i minst två veckor som alla andra, eftersom jag mådde så urj-vligt. Frossa, feber, ont i hela kroppen, kunde knappt stå upp. Men. Då. Prövade. Jag. Något. Knäppt.
Jag åt och drack bara fett. Drack tex lätt värmd kokosolja. Ett halvt glas. Fy f-n vad illa jag mådde. Ojojoj. Men. Nästa morgon var influensan över. På mindre än ett dygn.
Några dagar senare insjuknade maken i influensa. Han skulle precis åka på sportlov med barnen. Körde samma trick, åt och drack bara fett. Ett dygn senare kunde han åka i väg med barnen och ställa sig i skidbacken. Influensan var över.
Vi har inte varit sjuka sedan dess, så vi har inte haft tillfälle att prova detta fler gånger.