Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1562 ggr
Quethrok
0

LCHF - hjälp.

Hejsan!

Jag började med LCHF i söndags (21/10) och jag har kämpat mot omställningsproblemen sen dess. Men idag vaknade jag och kände att allting var hopplöst. Jag är sugen på godis, men jag fuskar inte alls. Men jag känner det att jag vill äta godis mer i livet (inte just nu men i framtiden).

Jag är envis så jag ger ej upp, men just nu är jag deprimerad och behöver lite peppning av er som vet hur detta är.

MVH Jenny

Scientia est potentia!

[RipleyKatten]
0

Det går över. Håller själv på att rena mig nu, så har lindriga tillbakadragningssymtom.

hemul
1

Så där kände jag också i början. Inte just vad gäller godis, men samma princip. Jag hade inget problem med att avstå de dagliga kolhydraterna, men blev jätteledsen när jag tänkte att jag aldrig mer skulle få äta t.ex. våfflor. Till saken hör att det säkert var 10 år sedan jag åt våfflor när jag började lowcarba!

Förra påsken blev jag bjuden på våfflor. Jag åt ett par stycken, med hjortronsylt och allt, och så var det problemet löst.

KarinJ46
0

Om du började i söndags så är nog omställningsbesvären som värst just nu och din hjärna försöker att "lura" dig till att äta socker.

Försök att ät nått annat istället, ostbit, korvbit, glas vatten eller vad som helst så brukar suget lugna ner sig.

Om några dagar känns det bättre Glad

PS. bra att du är envis! Det måste man vara för att lura sockermonstret!

vispcream
0

Tjena.

Suget efter socker är värst just under "carb flu" dagarna.
Håll ut och ät mat och drick vatten ordentligt så ska du se att det underlättar.

Mvh
Christoffer

There is no failure, only feedback. - Art De Vany

dufva
0

Du är mitt inne i avgiftningen så ge inte upp nu

Ät dig istället rejält mätt på lchf-mat så dör snart sockersuget.

I framtiden (snart) kommer du inte ens att vilja äta godis, bara du tar dig igenom omställningsfasen Glad

vispcream
0

#5 Det räcker med mätt finns ingen mening med att tvinga i sig bara för att man "ska bli rejält mätt" Tungan ute

There is no failure, only feedback. - Art De Vany