Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 6733 ggr
Margareta
0

Beställa ketonmätare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den första mätaren vi skrev om finns inte att få tag i längre, den delas bara ut till diabetiker med diagnos. Då googlade jag i början av september fram en ny mätare som jag hört talas om i USA och fick sen hjälp av en bloggläsare att hitta den på ett svenskt företag. Jag berättade om det i mitt blogginlägg 10 september.

Sen dess har andra bloggare mot provision börjat göra reklam för samma mätare.

LCHF-magasinet nr 3 skrev jag en artikel om hur jag börjat och fortsätter mäta ketoner. Sen dess ramlar frågorna in till mig om hur man gör och hur man får tag på en mätare för mätning av ketoner i blod.

Därför har även jag kontaktat företaget och fått ett partneravtal som ger mig samma provision vid avslutad affär (det påverkar inte slutpriset för köparen). Det är länken man klickar på som styr provisionen. Jag bryr mig inte så mycket om provisionen men jag tycker ändå rätt skall vara rätt.

Företaget som säljer ketonmätare i sin webshop heter
A. Menarini Diagnostics och den här länken ger som sagt mig provision vid avslutad affär. Vill man köpa sin mätare utan att ge någon provision söker man upp butiken på vanligt sätt.

Som Sajtvärd får jag göra reklam för egen vinning, till skillnad mot andra som behöver gå via iFokus AB och betala för reklamplats.

Numer pensionär i Nynäshamn

[*Maggan*]
0

Beställde min mätare från Minarini i går och fick den i dag. Snabba puckar för dem som vill sälja m.a.o Flört

Margareta
0

Det lät ju som bra service!

Seglarina
0

Hej Margareta

Tycker du att det börjar hända något med kroppen då du mäter. Jag kan tänka mig att jag skulle vara mer dedikerad om jag tydligt ser vad en av grannens hembakta kakor gör med min ketos. Det blir alltid till slut att jag tänker, ok bara en då och så är det inte ens gott längre.

Jag vägrar att väga och mäta min mat och skriva in den i dagbok. Så jag tänker att en ketosmätare skulle vara ett annat sätt att hålla koll. Är det så tror du?

Hur mycket kostar den som du "säljer"?

Monika

en74a
0

Behöver lite råd o tips… Jag har en son med diabetes och kan således låna hans ketonmätare. Jag har ätit soppor i en vecka nu och i förrgår hade jag 0,2 ketoner, igår 0,4 ketoner. Idag har jag inga alls… Varför? Jag har kört ren kur och inte fuskat minsta lilla… Varför hamnar jag inte i ketos? Eller, varför kommer jag ur ketos?? Det börjar bli fruktansvärt jobbigt nu och jag fantiserar om pajer, tacos, sushi och andra godsaker. Vill hamna i ketos så att det jobbiga vänder… Vad är fel?

Seglarina
0

#4 skrivet av en74a

Jag tror du behöver komma med ett förtydligande. Du säger att du ätit soppor i en vecka. Vad då för slags soppor? Soppa låter inte som riktig LCHF för mig. Fast jag är lite sugen på soppa just nu, en mustig fisksoppa/gryta skulle inte vara fel.

en74a
0

Nja, ställde kanske frågan i fel tråd… Fast det handlar ju om ketoner i vilket fall som helst. Jag äter VLCD, nutrilett, vilket betydef att även jag borde hamna i ketos… Hur mycket ketoner bör man ha?

Margareta
1

Det vi kallar opimala zonen ligger mellan 1,5 och 3,0 i ketoner. Dit kommer nog inte med vlcd eftersom det kräver mycket fett. Ketosen startar vid 0,5 Seglarina: Jag mår så bra i opimala ketonzonen, fylld av energi och inget sug efter fel mat. Det är motivation nog att stanna kvar där. Att jag dessutom verkar kunna hitta en balans där jag går ner i vikt är ju bara bonus.

Margareta
0

Jag säljer inga mätare, jag har bara en annons på min blogg som ger lite provision om klicket leder till köp. Klickar man får man veta priserna.

Seglarina
0

OK, jag klickarFlört

Seglarina
0

#6 skrivet av en74a

Vad betyde VLCD? Very low carboh… ? Nutrilett? Funkar det? Blir du smal, menar jagGlad

en74a
0

Very Low Calorie Diet. Ja, det är vetenskapligt bevisat att det funkar. Jag har gått ner 7,1 kg på 1,5 v men det är troligtvis mest vatten. Nu vill jag hamna i ketos, vilket man gör på dessa soppor, om man ska tro alla forum o infosidor jag fått upp då jag googlat. Dock kombinerar jag med kyänis produkter.

Seglarina
0

#11 skrivet av en74a

Hej igen

Får jag lägga till dig som vän? Jag har just, mot alla psykologer och läkares vilja slutat med min antidepressionmedicin och hoppas att det ska vara lättare att förlora kg. Jag har gått upp 30 kg på ca 7 år och detta går inte längre. Min kropp orkar inte bära sig själv. Om det inte fukar med "bara" LCHF så vore det bra att prova något sådant. Då vill jag gärna ta kontakt med dig för att veta lite mer. Ska prova detta med ketosmätning också.

en74a
0

Självklart får du det! =)