Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 1882 ggr
C;D
1

Ibland blir man extra glad

Ibland vet jag inte vad det är med mig, men ett euforisk rus går genom mig ibland och jag vill berätta för alla att naturligt fett och kött e så jäv** bra.Cool

Som för ett par veckor sedan.

En kollega kommer upp på fredagsmötet o ser lite glomig o rädd ut. Han hade fått svar från hälsoundersökningen.  Doktorn påtalade att hans blodfetter INTE var bra och behövde äta piller mot det. Själv så var han måttligt road av detta o tyckte doktorn kunde väl ha gett honom olika andra alternativ i stället först?

Killen är 52, full av energi, tränar 3dagar i veckan o trivs när det händer lite på jobbet o fritiden.

Problemet är väl snarare när han tar det lugnt, då blir det gärna lite extra, typ ostbågar,chips o annat skräp.

Nu till det roliga. Då jag verkligen är inne i stimmet o vill berätta vad LCHF har gett mig, så skickade jag helt enkelt länkar till kostdoktorn där det står om blodfetter och även högt Blodtryck. O trot eller inte, Idag när jag träffade honom så frågade jag honom om han har läst? och jo, det hade han. Han har nu gått över från att frossa på lunchbordet till att äta mer grönsaker och bra fetter o han verkligen försöker att lägga band på sig. Jag frågade också om han började känna sig muskelsvag? ( han tränar ju 3dgr/V ) O visst, det gjorde han, men trots det så gjorde han bättre resultat på roddmaskinen ::::

Man får hoppas att hans blodfetter blir bättre med tiden utan medecin och att han även kan sänka sitt höga Blodtryck.

C;D

Mooniq
1

ja, visst går man o gnuggar händerna och har ett dumglatt flin i ansiketet när man får nån att lyssna ordentligt.. har hänt mig flera gånger..Skrattande

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃