Registrerar mat för ny vecka onsd-onsd!
Vecka 2, Startar en ny veckas registrering för matintag, osdag-onsdag. Välkomen att vara med om du känner för det!
Förra veckans resultat blev 2,5-3 kilo minus. Troligen mest vätska men ändå bra resultat och jag börjar känna mig lättare i kroppen. Kläder tramar inte lika mycket…..skönt!
Jag har lärt mig massor under veckan av andra skribenter här på fokus, mer erfarna människor, och får inspiration/motivation och tankeställare av andras, både med och motgångar.
Jag har 3-5 kilo kvar till min vikt där jag är nöjd. Tror att det är nu det börjar att ta emot men motivationen är stor. Känner mig inte hungrig/sugen på samma sätt som förut heller. Positivt!
Dagens intag av mat:
Frukost på jobbet:
yoghurt, nötter frön, kaffe med kokosfett
Lunch på jobbet:
Kyckling i sås, sallad, gurka.
(Jobbar på förskola så där äter vi pedagogiska måltider och då styr jag inte helt som jag skulle önska)
Em: Kaffe, kokosfett, smör
Middag: 60 gr fläskkotlett (ingen sås), majonnäs, smör, bladspenat.
Kväll: 1 stekt ägg med majonnäs el. smör, bladspenat
Ratio:
81% fett
13% protein
6% fett
1455 kcal
Vet inte om detta blir för mycket eller för lite kcal för viktminskningen, jag håller fortfarande på och lär mig min kropps signaler.
Började i går med att ta kort promenad på 15-20 minuter precis innan sovdags. Skönt!
Annars har jag ett mycket aktivt jobb som ger mig mycket vardagsmotion.
Håller mig till planen-häng på om du vill!
Önskar er alla lycka till!
Ett tips, som jag nämnt tidigare. Lägg dina personliga trådar under "Medlemmar" eller om de handlar enbart om mat, då kan "Mat - jag behöver måltidstips" passa bra.
Att slentrianlägga allting under första gruppen gör att läsbarheten i forat forsämras när man bläddrar i grupperna. Rubriken får gärna vara tydlig så att även du kan lätt se vad för vecka det handlar om, ifall du tänkt skapa nya trådar för varje vecka.
ok, tar till mig ditt råd, det var inte min mening att vara till besvär, ska fösöka att tänka på det. Blir du arg på mig om jag håller den här veckan ut med tråden här eller ska jag försöka att flytta över allt jag skrev.
Jag har inte sett att du nämnt det tidigare. Min tanke är bara att ge/få inspiration/motivation.
Fortsätter min tråd här om veckans kost. Finns det fler som reagerar negativt på mitt inlägg så lägger jag ner den här tråden f.o.m idag. Jag vet inte vem som sätter reglerna för vad man få lägga ut?! Var och en kankse…..ingen behöver ju titta på alla trådar heller om man inte vill.
Dagens kostintag:
Frukost: Kaffe bullit, med kokosfett och smör
Lunch: fiskgrantäng, sallad, grönsaker, kokosfett i te
te
Middag: Lax, räkor, kokt ägg, bladspenat, smör, majonnäs
Kaffe bullit, med kokosfett, 1 kokt ägg med smör
Dagens ratio:
79% fett
18% protein
3% KH
1238 kcal
Ny vägning imorgon, den som vill får gärna komma med sina inlägg på min oskyldiga lilla tråd. Lovar att lägga mig i rätt fack vid nästa veckas registrering (eller avsluta inläggen idag om någon mer reagerar negativt) om jag inte skulle ha nåt mitt viktmål förståss, men då gäller det att hålla i så att inte allt kommer tillbaka…..
Ha en fin dag! Kämpa på alla glada!
Jag förstår inte riktigt varför du verkar reagera så starkt? Är det inte intressant för dig att veta hur du kan göra för att ha ett fora som fungerar bättre generellt, men också för dig personligen? Det finns ingen anledning att reagera som om det vore något större än vad det är. Det hjälper ingen.
Ändra det till nästa gång bara. Om du vill. Eller inte. Det är skitsamma om någon blir arg eller inte. Det har inte med saken att göra.