Vegetarisk fakir?
Hej läser här och där om Fakir modellen.
Hur kan jag som vegetarian äta enligt denna modell? Jag äter fisk (torsk) och ägg (inte gärna kallt kokt ägg). Hur ska jag göra för att komma igång med min viktminskning. Har alldeles för många kilon av osunt leverne i många år ;-)
Tycker inte om långsamma resultat, Ja…. jag vet att jag har byggt på min kropp under många många år. Men nu vill jag helst inte vänta lika många år på att gå ned i vikt.

Fiskfärs borde kunna ersätta Skaldemans fakirfläakfärsbiffar, beroende på vilken fisk du väljer. Makrill eller ål vore bra. Sett till fettprocenten. Torsk är nog lite för mager, men även dålig ur ekologisk synpunkt. De är urfiskade med jämna mellanrum, så man bör nog låta bli torsk.
Annars så finns http://vegetariskt.ifokus.se/discussions/4f4fa979d3b4fd2cae0026eb-ny-kokbok-lchf-for-vegetarianer
där man kan ställa alla möjliga frågor om veg.kost
Som vegetarian kan du inte äta fakir. Fakir handlar inte om snabbaste viktminskningen utan om att äta på ett sätt som gör att man kan utesluta felkällor i kosten som kan vara ett hinder för viktminskningen. Som vegetarian blir det inget kvar när man uteslutit allt annat än animaliskt protein och fett.

Som sagt.. Fakir handlar om uteslutningskost när man äter rätt och borde gå ner av det!
Det du antagligen tror att det är kallas för kalorirestriktion.. och det kan du göra hur du vill, animalisk eller vegetabilisk!
Men är du nybörjare så starta överhuvudatget inte med drakoniska åtgärder, börja med att äta Ketogent, ställ om kroppen på fettförbräning och man bör vara lite strikt minst en månad innan man kan säga hur just din kropp kommer att reagera på den regimen!
Ät hellre lite ensidigt innan du lärt dig nya recept och vad allt innehåller, ta en mineralvitamintablett under tiden.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#2 viktminskningen får ta den tid den tar, bara den går "nedåt" 
#3 Något måste jag göra som är rätt eftersom jag så mycket som möjligt undviker kolhydrater. Att äta Keogent vet jag inte om jag gör? Vad betyder det egentligen?
Men något händer i alla fall inom mig för i morse sa min kära make att jag minskat min kropp. Känner du inte det på dina kläder sa han? Men än kan jag varken se eller känna någon minskning. Kan det vara så att vår hjärna inte noterar viktförändringar i kroppen utan håller fast vid tanken att du inte minskat i vikt?

Att äta ketogent betyder att man äter såpass lite kolhydrater att kroppen behöver göra ketonkroppar för att ersätta en del av glukosen!
Ketonkropparna görs av levern utav fett.
Låter som du har bra stöd hemmavid!
Varje uppmuntran kan vara värd sin vikt i guld!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.