Kramp!! Hjälp!!
Ätit LCHF i flera år men i augusti gick jag över och äter strikt LCHF (mindre än 5g/dag) jag har fått fart på viktminskningen även om jag inte precis rasar i vikt jag mår bra av det här har inga bekymmer med att äta så här strikt. Jo ett bekymmer har jag jag får kramp!!
Detta har kommit den senaste veckan!
Vaknar varje natt av att vaderna krampar. I morse fick jag även kram i halsmuskeln på ena sidan.
Någon som har någon idé varför jag får så mycket kramp och om det finns något man kan göra åt det!
Äter du några mediciner?
Kramp i musklerna kan bero på salt-brist.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Ät magnesium. Typ citrat.
Lägg en rostfri kniv under bäddmadrassen, ett gammalt knep som faktiskt fungerar!
jag äter inga mediciner.
Ät nötter eller ta magnesiumtillskott. Troligen har du ökat intaget av mjölkprodukter och kalcium (ost, grädde etc.). Det leder ibland till magnesiumbrist vilket ger kramp. Nötter och spenat har naturligt hög halt magnesium.
En knapp tesked havssalt Herbamare tar jag, i ett glas vatten 1-2 ggr per sdag samt megnesium, Gret earth, morgon o kväll ha räddat mi från kramp. Fri från ganska svåra problem numera…
Ta magnesium och kalium-tillskott! Det kan vara sà att du àter mycket mejerier som driver ut magnesiurmet, men du svettas ocksà normalt mer i ketos, och àmnesomsàttningen òkar, sà de mineraler som finns i kroppen drivs làttare ut. Jag àter sjàlv ca 1100 mg magnesiumcitrat per kvàll, och mer om jag har vàrk eller muskelvàrk. (Du ska ta det pà kvàllen precis innan du gàr och làgger dig.)