Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 5088 ggr
Pussgurkan
1

Stora gnälltråden!

PÅ DENNA TRÅDEN ÄR DET HELT FÖRBJUDET MED "UPPMUNTRANDE ORD" HÄR GNÄLLER VI FRITT PÅ ALLT. OCH "ALLA" HÅLLER MED ;-) Har förstått att det finns ett behov av en sådan här tråd men var snäll och följ "reglerna". Inga diskutioner, inget annat än gnäll här!!

Zepp
4

Jag vill gnälla över alla gnälliga personer!Förvånad

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

jansan
2

Håller med #1!!!

Synnerligen destruktivt detta…om jag får lov att gnälla.

Pussgurkan
0

Men förlåt …. en fördom … men ni är männ och ni fattar nog inte hur mycket vi kvinnor behöver gnälla ibland. Säger bara HORMONER!!!

Mitt gnäll blir att idag har jag egentligen inget att gnälla över då jag faktiskt mår bättre än pissdagarna jag haft innan.

kaisakavat
4

Måste verkligen få gnälla över hur j*vla dåligt folk (inklusive jag själv) har vett att uppföra sig!

Att folk inte fattar att de måste se till att passa in i dessa stereotypa och väl omhuldade könsrollerna vi har fått oss tilldelade, som en fin gåva, att uppgå i och glädjas över.

SÅ ENKELT allt vore! Tänk, att - äntligen - få bli mindre än man är! Tänk om folk äntligen kunde BLI som de SKA VARA!!

T ex kunde ju flera av mina manliga vänner sluta upp med att vara så himla omanliga och gnälliga - och jag se till att bli lite mer kvinnlig och inte så förbannat manhaftig och ognällig!

Och som synes är jag på G!

Pussgurkan
0

#4 härligt!

kaisakavat
0

#5 Näe, nu måste jag gnälla på dig. Du får faktiskt inte vara uppmuntrande, enligt din egen TS! Och när du skriver sådär så känner jag mig uppmuntrad!

SKÄRP DIG!!                   (Flört)

Pussgurkan
0

#6 SHIT förlåt mig ….. Mitt försvar är att jag tyckte det var ett bra gnäll …. NEJ nu var jag där igen…..

Måste nog gnälla på mig själv nu …..

kaisakavat
0

Jag tycker vi alla ska ge sjutton i att gnälla på oss själva, vi är ändå helt hopplösa, så det tjänar ingenting till!!

Och det här ä en riktig skittråd, enligt mig!!!

(nej, jag har inte ett dugg kul.. Oskyldig)

Pussgurkan
0

Jag har ett gnäll till …. ska nu klä mig och dra på jobb …. Jobbet är kul … men vissa PÅ jobbet …..

Medlem
0

Jag får här gnälla på mitt blodsockerfall för jag har mått piss idag. Jag vill också gnälla på min man som ALLTID skyller på LCHF när jag mår dåligt Skrikandes

CelsiusT
1

Jag vill gnälla på ALLA i min omgivning som ger mig pikar, kommentarer och annat om, precis som #10 skriver, att det ALLTID är lchf som är orsak när man mår piss.

Sedan vill jag gnälla på att jag är förkyld och sitter här och snorar med tungt huvud och svullen/rivig hals trots att jag måste sova eftersom jag ska upp relativt tidigt imorn.

Och gnälla på att internet muppar.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Internettan
3

Gnälla går galant, gärna genuint giftigt. Gnatande gummor grälar - griniga gubbar gormar. Gött! Goda glada gäster går gråtande… *garvar*

#4:

Genus-giltig = godkänd. Grrr… Groteskt grisig grej! Gränsen gått!

"Every point of view is a view from a point."

jansan
0

Hade trådarna här inne varit av den här karaktären som den här så hade jag aldrig varit inne här.

Fullständigt destruktiv och lyfter ju ingen.

Jodå…vet jag inte behöver läsa men jag har svårt att förstå den destruktiva inställningen där man inte ens skiljer på sak o person.

Negativism och bitterhet drabbar ju bara en själv och är inget som gangnar ens egna välmående.

Lycka till med ert gnällande men försök se mer positivt på era medmänniskor.

Alla gör ju så gott dom kan. Även jagGlad

Pussgurkan
0

#13 läs inlägg #3. DU behöver inte förstå, ibland är gnäll viss humor oxå och ibland är gnäll ett urtidsdjur av hormoner. Dagens gnäll; skittrött efter en natts jobb men får inte lägga mig ännu. Och det är kallt i huset, karlsloken eldade inte igår …..

CelsiusT
0

Vill återuppta mitt gnällande om min förkylning, den är om möjligt ännu värre idag. Att sambon dessutom påminner mig om att jag ska ha mens i helgen (fredag/lördag) och då kommer vara förkyld samtidigt gjorde inte morgonen bättre. Börjar göra ont redan nu så gissningsvis kommer den väl redan imorn.

Bläää vill bara ligga kvar i sängen men nu ska jag ut och köra bil i två timmar.

Aniara4
5

Då måste jag gnälla på svampinfektionen from hell och på mig själv som orsakat den med sockerätande. Och på att receptfria salvor är allergiframkallande och gör alltihop sju resor värre, att barnmorskor inte får skriva ut kapslar, och att gynekologer har löjligt långa väntetider.

Och ja, jag SKA gå tillbaka till LCHF inom några dagar, men jag vet också att det bara kommer att lindra, inte ta bort problemet helt.

Och så vill jag gnälla på att jag jobbar så mycket att jag inte hinner med något annat just nu, visserligen blir det stålars men jag måste ju vara DÄR hela tiden!

Och sist men inte minst vill jag gnälla på gnäll som bara är gnälligt och inte gnäll med humor.

Cina-y
6

#3 och #13

Enlig min erfarenhet är det så här:

När en man säger att han har problem så vill han ha en lösning, när en kvinna säger att hon har problem så vill hon ha sympati Flört

CelsiusT
2

#17 Oja, det tycker jag stämmer bra. Märks mkt väl här hemma. Gnäller jag så blir sambon irriterad för att han inte hittar någon lösning på problemet åt mig, men det ända jag vill är att få lite medhåll och kanske en kram. Man får liksom tala om för honom varje gång att nu är det inte ett svar jag söker, utan sympati, annars förstår han inte vad han ska göra ;P

Internettan
1

#13:

Det var ett lysande gnäll-inlägg det. Passar perfekt i tråden. (Men nu var jag positiv. Förlåt TS! :)

Jennix
2

Jag tycker att det finns rum för både gnäll och pepp i livet. Jag blir så jävla trött på att man ALDRIG får se det som är negativt i livet eller klaga på det!

Som att man är rädd för att erkänna att det finns sånt man inte är nöjd med.

Jag är väldigt trött på dating-sajter just nu, och män som tror att jag ska bli överlycklig för att de vill objektifiera mig.  Skrikandes

Och så är jag väldigt trött på människor som vägrar att se att de stoppar in människor i små lådor, och vägrar att erkänn att de har fördomar.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

kaisakavat
0

Näe, nu kan jag inte hålla skribblan längre! Måste gnälla lite till.

#17 mf. Gnäller vidare på temat jag påbörjade i #4 - för det var ett jädrans tjat om könsroller som om de dels vore ett faktum, men också som om de vore önskvärda!!

Åtminstone hittills alla de gånger jag har gnällt om min onda kropp och obeskrivligt jobbiga trötthet, min otrygga ekonomiska situation, name it.. som är PROBLEM i mitt liv..

..så har jag verkligen innerligen velat att NÅGON bara ska fixa det!

Och jag inte bara känner mig som en kvinna. Folk uppfattar mig som en också. Väldigt konstigt..

Och då könsrollerna ju är eftersträvansvärda så måste jag bara få gnälla, inte för att jag har PMS just nu - vilket är åt helvete för då har jag inget att skylla på - utan bara för att det är väl ändå f**n att jag både känner mig som och uppfattas som en kvinna, när jag uppenbarligen - utifrån könsrollskriteriernas definition - inte är det!

Vem kan jag stämma? Jag ska f*n ha skadestånd. Va, ingen?

Nog är det väl ändå f**n att det inte går att stämma nån för nåt så inni vassen idiotiskt!!! SkrikandesSkrikandesSkrikandes

RobinEH
2

Jag blir så jäkla irriterad på folk som slänger ur sig påståenden som inte stämmer. Ännu mer irriterad blir jag då de hävdar att det är fakta.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

jansan
2

#22:

Robert, är du säker på att det de påståenden folk slänger ur sig inte stämmer?

Har du fakta på det Robert? Flört

Ta mig t.ex…jag kan och vet allt och slänger ofta ur mig fakta som stämmer på mig.

Stämmer det på mig så självklart stämmer det ju på alla andra också.

Jag är ju ett levande facitFlört

Jag har alltid rätt och aldrig fel förutom då jag har otur ibland när jag tänker.

Hehe…kanske bäst att tillägga att det jag här skrivit är ironi Flört

Ha en trevlig (otrevlig menar jag) kväll Flört

RobinEH
0

Nu heter jag inte Robert. Men jag svarar ändå. Flört

Har jag inte fakta på något så letar jag upp fakta. Det är oftast de gånger jag faktiskt har fakta på en viss sak och andra hävdar att deras utsagor är korrekta som jag blir irriterad.

Men jag har (och gör det säkert fortfarande) skrivit "fakta" som inte visat sig stämma… tyvärr.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

jansan
0

#24:

Robin var ju namnet…sorry.

Skriver bara fakta som stämmer…på mig iaf Glad

Lilltilda
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.

~God loves you, and I´m trying! ~

Internettan
3

Jag vaknade i morse… och så var den dagen förstörd. Suck..

Seglarina
1

Något som jag irriterar mig gränslöst på är att nu då jag får äta goda såser då får jag inte äta potatisen eller riset som suger upp såsen, mycket trist.Skrikandes

En annan sak som jag också irriterat mig på… i hen-dabatten (för att i någon mån anknyta till könsrollsdiskusionen tidigare) är att det bara är vissa människor som kan börja kalla sig hen. Jag till exepmel kan aldrig göra det, jag är alldeles för mycket en hon, i alla fall utseendemässigt, sen är det invändiga ju annorlunda, men det tas inte hänsynt ill.Rynkar på näsan

Pussgurkan
2

Dagens gnäll här ifrån är …… ?????? …… ????

Ah, just det JAG HAR FAN INGET ATT GNÄLLA FÖR!!!!! OCH DET TYCKER JAG ÄR LITE SMÅ TRIST Cool

Jennix
1

#28 OM du känner dig som "hen" så har du full rätt att kalla dig "hen".

Folk kanske inte förstår men det är väl dags att de börjar tänka, att alla kanske inte vill vara det kön de är födda till.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Seglarina
0

#30 skrivet av Jennix Så du påstår helt frankt att jag inte kan gnälla över det.Skrikandes

Jennix
0

#31 Nej, absolut! Jag gnällde bara med dig. Fast det kanske var fel sätt?

Seglarina
0

#31 OK, då är jag med.Sitter förresten och målar naglarna just nu Glad Var det förresten i Uruguay tror jag där man själv får bestämma vilket kön man är oavsett juridik eller läkare, tänk att vi tycker att vi är så frammåt i detta land, men det är vi inte als egentligen.

Siggebus
4

Och jag vill gnälla på min arbetsgivare som envisas med att ställa in en stor jävla fruktkorg varje vecka i köket, fredagsfika med "fanskapsbullar", juice och annat mög varje fredag samt stora jäkla godiskorgar till påsk och Jul!!! Skrikandes

Är det konstigt att nästan hela personalen bantar eller fetmaopererar sig!!?? Obestämd

folke
2

Jag blir så irriterad över att jag mår så förbannat bra nu så jag har inget att gnälla över..

Tungan ute

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Medlem
0

Gnäller fortfarande på mitt låga blodsocker som blev bättre efter ris och mjölkchocklad. Min kropp verkar inte trivas med LCHF utan vill vara fet för resten av livetGråter

Pussgurkan
0

Nu ska jag gnälla igen - JIPPI ;-) Jag har haft några helt fantastiska dagar, speciellt idag. Är lycklig!! ÄR DET NÅGOT ATT GNÄLLA FÖR ???? NÄ,!,!, visst inte! Men dagen idag har toppat dagarna den sista tiden av olika skäl som jag VÄLJER att inte gå in på …. MEN idag har jag ätit ÅT HELVETE för mycket kolhydrater och FEL kolhydrater!!! Min stackars mage !!!! AJ AJ AJ och som jag fiser!!! DET är mitt gnäll idag …. Men vet ni …. hur ont jag än har i magen så är det f.n värt det för vilken dag!!!! Lyckligt-ont-gnäll alltså

Siggebus
0

Här ska det gnällas!!

Hur i helvete kan jag vara så dum att fuska med choklad och godis i mängder när jag hade ca 2 kg kvar till min målvikt!!!????

Halsbränna, huvudvärk, MÄNGDER med samlat vatten och fisattacker här med precis som Pussgurkan skrev om ! ARRRGGGHHHH !!! SkrikandesSkrikandes

Blir såååå trött!! Rynkar på näsan

[AntoniautanX]
2

Åh, den här tråden har jag missat!! Vet inte hur???

Då vill jag gärna sänka mina arbetskamrater, som erbjuder mig hemmagjord chokladglass med rostade macadamianötter ochmandlar uppepå!

Siggebus
0
[AntoniautanX]
0

Siggebus, tycker jag med, hahaha

Mooniq
0

jag vill gnälla på vädret. INTE en enda gång har jag fått klaga på värmen denna sommar.. Skrikandes

..och idag regnar det - och jag är ledig.. GNÄLL…. gnäll…

Kan meddela att katten tycker likadant, han har intagit FTW-läget på dynan i hallen..inte ens fönsterplatsen lockar…

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

kaisakavat
1

Jag är SÅÅÅÅ Irriterad på mig själv!! En komplett jubelidiot, är vad jag är! Skrikandes

Var det verkligen nödvändigt att vänta med att ta in trädgårdsmöbler, trädgårdsredskap, samt byte till vinterdäck på bilen, tills det blir snöglopp-snålblåst-iskyla??

Gaaaaaaaaah!!!

Vill ge mig själv en snyting, faktiskt! Men låter bli. Hips vips får väl jubelidioten för mig att polisanmäla..