livsmedelsverkets rekomendationer
Alltså hur kan det vara så att livsmedelsverket envisas med dessa gammla råd?
Margarin innehåller en massa läskigheter.
Livsmedelsverket har inte folkets bästa i åtanke.
För ett tag sedan så sa en företrädare för LV i svt att bekämpningsmedel i skolmaten var helt ok.
Att spruta mycket farliga gifter på våra grödor…det borde ju alla förstå är helt sjukt !!!
Ondskan breder ut sig….
Åh jag blir så arg! När ska detta slötänkande samhälle fatta att Becel är rena skiten och att Bregott är naturligt, nyttigt och sjutusan så mycket bättre?? Kolla bara innehållsförteckningen på Becel. Och tillverkningsprocessen. Jag skulle ALDRIG våta låta mina barn käka detta gift. Smör är naturligt och går att göra hemma utan att behöva världens kemilabb. Som sagt, ondskan breder ut sej…
Äter också eko-smör. Men jag gillar inte det äckliga omslagspappret på smöret med plast innanför pappret. Fett löser upp plast.
Kanske någon politiker har "smörjts" av något margarin producerande företag ;o)
Tja..
SLV ligger under Jordbruksdepartementet. Jordbruksdepartementet har INTE ALLS folkhälsa som arbetsområde.
Vi kan nog inte vänta oss att de ska kläcka ur sig nåt folkhälsosmart. Även om de nog gör små försök på SLV, så är andra intressen organisatoriskt och policymässigt överordnade.
Lite som att SAS skulle satsa reklampengar på ökad tågtrafik.. eller typ. 
Stooort leende Kaisakavat!
Eller kanske ännu mer som om SAS skulle satsa reklampengar i Norwegian.. 
Eller som om LV hade investerat i begravnings och likkistebranshen.
LV(dödsmedelsverket) har heller inget emot de allt större mängder aspartam folket dricker. Man kan inte undgå att se alla berg av cola light och zero i butikerna. Nästan alla tuggumin innehåller idag aspartam. (inte för att jag tuggar tuggumin…konstig ovana)
Detta illustrerar ju tydligt varför vi aldrig ska låta myndigheter diktera villkoren för våra liv. Det kan se bra ut på pappret med en mäktig och inflytelserik organisation som kan ge "rätt" instruktioner åt folk, men se så illa det kan gå! Det är sådant här som gör mig mycket avog till sådant som sockerskatt och reglering av hur stora läskmuggar man får sälja etc. Det kan slå oerhört fel. Som i Danmark med fettskatten. Nej, tur så länge det finns plats för oliktänkande och alternativ! Det är just uppmuntrandet av självständigt tänkande och agerande som kan rädda skolor från Becel-träsket. Annars kommer alla ständigt att gå i lämmeltåg (Livsmedelsverkets råd kommer aldrig någonsin att bli perfekta, just eftersom det är en myndighet med all den tröghet det innebär i anpassningen efter nya omständigheter).
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det orsakar sjukdomar och död !!!
Jag kollade 30 minuter av filmen. Sedan stängde jag ner. Tycker det låter likt en massa andra hypoteser och sammanträffanden, däribland vad gäller kolesterol och mättat fett.
Det finns massvis med studier gällande aspartam. De visar på att aspartam är cancerogent men det krävs en större mängd. Så visst är det farligt, om man överkonsumerar det. Det populära stevia orsakar sterilitet, trots detta så är det populärt.
Denna snubben talar lite kort om aspartam:
#12 ha ha ha ha…vilket geni !!! Han sitter och dricker aspartam och refererar till FDA. FDA styrs av aspartamtillverkaren Monsanto via Michael Taylor.
Vore det inte så tragiskt så skulle man skratta åt denne självutnämnde expert.
Dr. Joseph Mercola har lite annan information.