Grattis! :) Tycker det låter som rikigt bra resultat! :)
tack så mycket

I din ålder får man inte räkna med snabba resultat.. men det är hur som helst bra att det går åt rätt håll, speciellt om en sk riskfaktor blir bättre, det kan ju tyda på att något positivt händer i kroppen.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Tack beehöver all peppning

Rom byggdes som sagt inte på en dag, men du har helt klart vänt trenden både med vikten och hälsan 
För varje dag som går händer det positiva saker med din kropp som nu läker och reparerar sig och åter börjar bli trygg
Ditt hjärta har redan efter bara tre veckor fått lättare att pumpa 
Ett bättre Blodtryck minskar direkt risken för tråkiga saker man kan råka ut för
Som Zepp säger tar det ibland tid innan kroppen blir så trygg att den gärna släpper på övervikten speciellt om man haft den ett bra tag
Det är nog så bra om man tappar ett halvt kilo i veckan faktiskt
Bara trenden håller i sig blir det snabbt många kilon lättare
Det viktigaste nu i början är att du hittar nya rutiner trivs med maten och mår fortsatt bra
Ja, jag mår redan mycket bättre och känner att jag är på rätt väg
Grattis till blodtrycksförbättringen :-) Ett par månader till så kanske du kan skippa blodtrycksmedicinen.
Ja det vore underbart att slippa äta medicin

Jag såger som så många andra sagt tidigare.. man börjar med LCHF för att gå ner i vikt, sen så får man en hel del hälsoförbättringar och kan så småningom slopa/dra ner på daglig medecin.. då blir viktnedgången mest en bonus på slutet.
Man får ett nytt perspektiv på kost och hälsa.. oftast på sin vikt oxå.. då det viktigaste är att man har hälsan och mår bra,, att se ut som en sylfid blir mest ett mindre vesäntligt mål!
Önskar bara att jag hade testat LCHF tidigare
Grattis till bra resultat. 0,5 kg/vecka är både normalt och sunt. Jag startade med LCHF för 3,5 mån sedan och har minskat 10 kg och -10 cm i midjan. Mitt Blodtryck var lite lite högt vid starten. Typ 135/90. Inte något problem men nu är det 110/70 istället. Vilopulsen har också förbättrats och är på nivå "idrottsman" :-). Lycka till framöver och på ett år kan övervikten vara borta. Så ser jag på det. Jag har fler kg att gå ned. 17 kg ned till drömvikten men bara 8 kg till normalt BMI.
Grattis själv till dina- 10 kg, hoppas jag fortsätter att tappa i vikt. Behöver minska 25 kg så jag har lång väg att gå.
Jag startade också på ett +25 kg och känner att jag kommer gå i mål denna gång! Det häftigaste är när energin börjar flöda och man vill röra på sig hela tiden. Det ska bli roligt att följa din resa. Glöm inte att mäta dina mått. Det har varit en tröst för mig när vågen stått still.
Har inte tänkt på att mäta mig, tack för tipset

Strunta i att mäta dig, när du blir tvungen att köpa nya byxor i mindre storlek så är det det bästa måttet, för bukfett är det sämsta att bära på.. förutom att det ser sämst ut rent estetiskt.
Tyvärr är det just bukfett jag har, allt sitter på magen

Då tar vi ett steg i taget, när du behöver spänna skärpet ett hål mindre.. så har något ytterligare hänt!
Och skall man vara krass så är det väl rätt troligt att om du går ner att det minskar just i midjan?
Hoppas verkligen på det