Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 1871 ggr
C;D
0

Mina hälsovinster soo far

Som jag har förtått så börjar ju en stor procent med lchf för att banta, där jag inte är ett undantag.

Mina hälsovärden har väl aldrig direkt varit jätedåliga, utan företagshälsovården har väl mer sagt att jag borde röra på mina 105kg lite mer och undvika inälvsmat då mina urinsyrenivåer har varit höga med ett antal giktanfall som följd.

Har lidit av en mystisk åkomma i ca 6-7år som jag även tog upp med läkare när det var dags för hälsokontrollen för 4år sedan.

Jag får krypningar/kramper i eller rättare sagd under knäskålen när jag skall sova, inte varje natt men 3-4 kvällar/vecka.  Det ända sättet har varit att slå hårt på knät som bråkar eller gå upp och göra djupa knäböj som får känningen o gå över. Behöver jag säga att läkaren inte har hört talas om detta fenomen tidigare? Restless leg var det ju tydligen inte.

Nu till något positivt.

Läste här att det var någon/några som hade blivit av med restless leg efter att ha börjat med LCHF och det fick mig att hajja till lite. Va tusan, mina problemknän är ju också borta utan att jag ens har funderat på det.

Så man får väl tacka sig själv att man hittade fram till lchf, som inte bara är bra för viktnedgång utan verkar lösa många bekymmer med kroppen har jag ju nu förstått.

C;D