Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1439 ggr
Lusthan
2

Kör igång nu

Började min resa med vikten och hälsan i torsdags. Har sedan dess gått ner 1,5 kilo ungefär. Jag behöver gå ner cirka 40 kilo för att få den bröstförminskning som jag behöver göra för ryggens skull. Det är en resa dit och jag tror verkligen att lchf är rätt för mig. Jag är ingen kolhydratsmänniska (dock sötsugen som få) och äter ändå ofta mat utan kolhydrater och är nöjd med det. Ser att fler dokumenterar sina resor så här och tänkte att det är peppande och kul. Ska handla nu i veckan så allt finns hemma men kör på som jag gjort de senaste dagarna. Det har gått bra.

dufva
0

Välkommen hit Lusthan Skrattande

Ska bli kul att följa din resa

Du verkar ha fått en bra start också

tankgirl
1

Bra att du börjat resan mot hälsa!

Förmodligen blir dina bröst mindre också av att äta LCHF så du kanske slipper operera dig i slutändan. Glad

Lycka till!

Lusthan
0

Tack! Ja slippa operera lär jag nog inte behöva.. Varje gång jag går ner i vikt blir brösten större. Jag har kupa H just nu… Men lär nog behöva både bukplastik och bröstlyft åtminstone när jag är klar. Det ska bli intressant att se hur det går, det är ju lite bakvänt allt annat man lär sig. Jag känner dock att jag mår bättre med sådan här kost. Har provat tidigare men sabbade allt med en ölsommar. :-) Nu är jag dock redo att ändra mina vanor helt och köra på det här. Ska sova lite till och sen ska jag ner och handla dagens mat. :-)

Lusthan
0

Jag finner det svårt att komma på vad jag ska äta. Sitter just nu och gör en handlingslista. Det är allt från skor till mat till oss och katterna. Min son har problem med blodsockerfall som gör han arg och irriterad. Han behöver äta bra mellanmål. Just nu har han med mackor men jag tänkte göra smoothies på turkisk yogurth, utesluta bananen och ha i hallon. Låter det vettigt? Är det något dom jag också kan äta som utesluter kolhydrater? Just nu sitter jag och äter sen frukost, brieost med vitlök och örter inrullat i en skiva rostbiff. Det var vad jag kom på efter mycket om och men i affären. Det är gott och tycks räcka för att jag ska bli mätt så länge. Någon som har andra roliga förslag till mellanmål och frukost. På tisdagar och fredagar jobbar jag som elevassistent i ett stall, det blir mycket jobb med kroppen då och jag måste äta både mycket och ofta för att orka, vad är vettigt att ha med sig då?

sussie
0

Dina bröst blir nog inte större, däremot behöver man en storlek större kupa för varje omkretsstorlek man går ner för att behålla samma kupstorlek. Lite knepigt att beskriva men du föratår säkert hur jag menar. Jag tycker inte jag har så enorma bröst men behöver nu mera E/F eftersom jag minskat runtom.

Lusthan
1

Aha, är det så det funkar. Det visste jag inte. Fast när jag mäter mig brukar det bli större där också vilket är lite konstigt men det är inte det viktiga nu. Det där får de skära bort sen. :-) Nu ska jag fokusera på vägen dit. :-)

tankgirl
0

Lusthan, vet inte om du känner till det men bl.a. en läkare som hette John Lee, som botat bröstcancer och olika hormonella besvär i 25 år, hävdade att "för" stora bröst och "lumpy breasts" (ömma och/eller knöliga bröst) beror på hormonell obalans.

Han har skrivit flera böcker om ämnet och hans kolleger fortsätter hans arbete efter hans död.

Bl.a. finns en kvinna i Sverige som föreläser om hur man botar och förebygger cancer och för vidare hans arv även med nyare rön. Hon heter Marianne Arnström och kommer snart till Stockholm! Jag var på en föreläsning med henne och trots att jag trodde jag visste allt om hälsa och kost (ja, jag vet, jag skäms för det…) så nästan dog jag av alla aha-upplevelser jag fick under den dagen!

Om du inte kan komma på föreläsning rekommenderar jag Dr John Lees bok

hormonal balance made simple

som förklarar allt om hormoner i en enda bok!

Mariannes hemsida: http://vitallyft.se/

Dr John Lees hemsida: http://www.johnleemd.com/

Lusthan
0

Tack för tipset, ska kolla det.

Kan säga att efter en vecka med mindre kolhydrater i min kost har jag förlorat 1,7 kilo. Jag är rätt så imponerad över mig själv. Det känns inte svårt förutom att jag har lite dålig fantasi ibland men det löser sig, särskilt nu när jag har åkt och handlat så kyl och frys är fulla.

Jag mår bra, i lika svullen och känner mig inte lika tjock plufsig. Dricker rätt mycket vatten så i några dagar har jag gått ganska så mycket på toaletten men det har stabiliserat sig också. Jag vaknar inte längre på natten och kissar i samma utsträckning som jag gjorde innan och jag är väldigt sällan hungrig. Oftast känner jag att jag har lite ont i huvudet när det är dags att äta. Jag känner att jag får slut på bensin om man säger så.

Jag fortsätter ett tag till och ser vad som händer. Känner mig ganska så nöjd hittills i alla fall. :-)