Fårull eller fisk?
Blev lite förvirrad idag när jag skulle köpa D-vitamintillskott. Den ena produkten Holistics innehöll D-vitamin utvunnen ur fårull och den andra produkten Acaiplanets D-vitamin kom från fisk fångad utanför Sydamerikas kust. Har googlat och hittar bara information om "fårull" inte fisk. Kan eller vet någon om det är någon skillnad och isf vad? Eller ev. miljömässiga aspekter på det hela?
Provade förresten Magic Bullet Coffe till frukost idag och blev lite ledsen när jag var riktigt hungrig redan vid niotiden. Vad är det med mig, äter jag som en varg eller? Provade detta då viktnedgång uteblir och jag har läst att grädde och mejeriprodukter innehåller för mycket mjölksocker och att det kan bero på detta att vikten ligger stilla. Är annars riktigt petig, inget mjöl socker bröd osv över huvudtaget.
Trevlig Helg/
Eva
Med tanke på att det finns lite kontroverser runt omega 3 tillskott och utfiskning skulle jag nog gissa det är bättre idé miljömässigt med den från fårull.
Jag blir inte mätt på MBC, jo kanske för en timma eller så men efter det blir jag vrålhungrig.
Hur mycket fett (kokosolja och smör) tog du. Jag brukar ha minst 40g kokosolja och 40-50g smör och står mig minst 6 timmar.
Ja, det var nog lite så jag tänkte också när det gäller fisket Fiana, kilar nog iväg och byter burken den är inte öppnad ännu :-) När det gäller kaffet så gick jag efter recept 2 msk kokosfett och dito smör. Provade idag igen med lite mera av båda.
Gick bra ökad dos i kaffet. En del är lite känsliga för kokosolja - hastiga toalett besök etc. Jag har mått bra på upp till 45g.