Frukost utan mjölkprodukter!
Hejsan!
Jag skulle jättegärna vilja ha lite tips på frukost! Nu äter jag ägg och bacon med grönsaker varje morgon men kan vara kul med något annat! :)
Det viktiga är att det inte är mjölkprodukter(smör går bra), nötter eller bär i. Annars äter jag det mesta, som alla sorters grönsaker! :)
Aggmjolk.
Vilken mat som helst som du äter i övrigt. Att frukost skall ha speciella matvaror är ett modernt påfund.

Moniques (från boggen lifezone ) mandelbröd med gott om pålägg och en kopp te är vad jag äter varje morgon.
2 ägg
1,5 dl mandelmjöl
40g smält smör
1 tsk bakpulver
lite salt
Vispa upp äggen, tillsätt resten av ingredienserna. Rör om. Slå smeten i 3 efterrättsskålar tex, eller någon annan platt form ca 1 dm i diameter. Kör i micron 2,5 min. Dela ett bröd i två halvor. Bre smör på och mycket valfritt pålägg.
Gott, gott
Jag har precis börjat vända min kost mot lchf och jag som inte äter ägg alls (bara för att jag absolut inte gillar det) känner mig lite begränsad i mina frukostval.
Dagens frukost bestod dock i bananpannaka och bacon… Finns mängder med recept på olika pannkakor där ute så bara att prova sig fram.

Håller med MimLan
Du kan äta rester från gårdagens middag - brukade jag göra när jag åt frukost.
Kunde bli köttbullar eller kotlett etc 

Kylskåpskalla kycklingben, kycklingklubbor eller kycklingvingar. Stekta i ugnen i en långpanna. Kallnat i sitt egen fett. Kryddade med en doft curry och lite, lite svartpeppar. Lätt att ta med. Glöm inte tandpetare. Enkelt att äta även på stranden och att bjuda på till kaffet på utflykten.
Köper alltid färska, ofta kort datum, till halva priset och lagar till och fryser in om det skulle bli mer än vad som går åt med en gång.
Det finns recept på kokospannkakor på nätet - då använder du kokosmjölk.
Ibland gör jag en smothie: En halv burk kokos mjölk Två äggulor En dl frysta bär Ev lite vatten om den blir för tjock Mixa med stavmixer
Jag brukar äta 2oopsies med smör, rostbiff och gurka på.. MUMS! :)
Äggröra med rökt lax till, kanske några spenatblad och en citronklyfta
Omelett med skinka, svamp, chorizo eller annat gottis i
Själv så dricker jag kaffe med lite smör och kokosfett i på morgonen. Sen äter jag en tidig lunch med min 2åring här hemma runt kl 10.30. Det funkar bra för mig! :) Varma grytor och soppor är ju smidigt att värma på morgonen annars! Det har fått bli såhär för mig för jag får ont i magen och illamående av ägg, magknip av laktos och av mandel… och kokosmjölk tål jag bara i lagad mat, inte i smoothies.. då mår jag också illa. Konstigt det där med magen - tidigare kunde jag äta 5-6 ägg/dag utan problem.