OT - Jonas Gardell
Citerar Jonas Gardell på Facebook:
"Jag är HBTQ med nån sorts ADHD och äter LCHF. Alfabetet har inte tillräckligt många bokstäver för att beskriva mig."

Han brukar skriva lite roliga finurligheter så jag har ingen aning om han faktiskt äter LCHF eller om han bara skojade till det. Men lite kul var det i alla fall!
Han är underbar!
Har läst i en intervju att han äter lchf. Ännu en anledning att gilla honom!
Åh, han är bara för underbar;) längtar till på måndag då svt börjar sända "torka aldrig tårar utan handskar"…
Jag hatar hans spralliga sida. För han är inte rolig överhuvudtaget. Men när han blir seriös kan han bli riktigt djup och intressant.
#4 Mäh.. Du skriver det jag tänker.. fast hatar var kanske ett väl starkt ord.
Betydligt bättre som seriös än som 'svamlig'. Tycker jag..
Håller med #4:
Nej tack…ska inte se honom på Måndag 

Vi kan väl undvika personliga påhopp på Jonas Gardell, det är dels inte förenligt med Kif:s skrivregler, dels inte särskilt trevligt.
Och man vet ju aldrig, han kanske är medlem här. Eller kanske blir. Han ska kunna gå in här och läsa, utan att behöva må dåligt.
/odezza, medarbetare
"still lost in space and time"
Om det är OK att skriva positiva tycken om honom, då borde det vara OK få uttrycka negativa sådana också.
Dessutom är han en offentligt person, en kändis, så då borde han både tåla kritik och vara van vid den. Kanske han kan vända det till något konstruktivt och skriva en rolig sketch om det??
#8 skrivet av AntoniautanX
Hämtat från skrivregler för forumet:
Det är inte tillåtet att:
- Bryta mot svenska lagar och förordningar.
- Kopiera upphovsrättsskyddat material.
- Skriva inlägg i reklamsyfte eller marknadsföra produkter/tjänster utan sajtvärdens medgivande.
- Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet.
- Ägna sig åt personangrepp.
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
MillisB --> Är det verkligen personangrepp när man skriver vad man tycker om hans program. För något annat kan jag inte se i inläggen.
Det är personangrepp när det handlar om honom som person, dvs vad man tycker för negativt om honom personligen. Det är inte personangrepp om man inte gillar ett tv-program, då är det en sakfråga. Skrivreglerna finns för att det här forumet handlar om lågkolhydratkost och inte skitsnack oavsett det gäller en kändis eller någon annan.
Numer pensionär i Nynäshamn
Det blev ju direkt OT i den här tråden. Jag kommenterade (neg) hans roll som komiker, istället för det ev. LCHF-andet, vilket ju egentligen inte hörde hemma här.
Jag skrev på Facebook när han där kom på tal igår: himla massa förkortningar nuförtiden, med just det där om beteckningar för olika tillhörigheter eller hur man nu ska uttrycka sig.
Men det gäller ju oss också, kanske kan sägas ligga i tden.

Jag har gått in i en (1) kommentar och raderat ett personangrepp som jag tyckte gick över gränsen. Kommentaren står dock kvar, och den uttrycker fortfarande kommentatorns negativa uppfattning.
Övriga kritiska kommentarer står också kvar.
Så det är inte förbjudet att vara kritisk, eller att uttrycka en negativ uppfattning.
Men man måste tänka sig för, innan man skriver, så det inte övergår till ett rent personangrepp. Ibland kan gränsen vara hårfin.
odezza - Bra du håller efter oss.

odezza, ja gränsen kan vara väldigt hårfin. Både vad gäller personangrepp och yttrandefrihet. Är man osäker så är det bättre att låta bli att skriva något.
Själv tycker jag att det är okej att kommentera offentliga personer. De har sas valt att vara i rampljuset, och då räkna med att bli granskade uti fingerspetsarna. Däremot skulle jag inte tycka om ifall man kommenterade Jonas som privat person, det är en helt annan sak.