vilket är att föredra bär eller solrosfrån/nötter/
Hej!
Jag funderar på olika frukost och lunch lösningar eftersom jag är novis ännu.
Turkisk youghurt med blåbär och hallon
eller
turkisk youghurt med kokos, solrosfrön och nötter?
Vilket alternativ innehåller minst kolhydrater?
Ha det bra alla!

Variera dig, läs på förpackningarna angående kolhydrater -men tänk på att mejeriprodukter som filmjölk och yoghurt blir mycket kolhydrater sammanlagt, en tallrik kanske rymmer 2 - 3 dl.
kokosflingor, nötter o frön blir ju god mûsli.
OM du inte har problem med mejerivaror så variera dina frukostar, godare och du får i dig mycket nyttigheter.
OM du söker viktnedgång och inte har kollat hur just du reagerar på mejerivaror så ska du göra det. Jag tillhör den gruppen som går upp i vikt omedelbart när jag använder bara lite för mycket mejerivaror..

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Blåbär och hallon ger dig antioxidanter och vitaminer. Frön och nötter ger dig magnesium och andra mineraler… Så båda är bra val om du tål mängden kolhydrater. Du får dock i dig hel helt del Omega 6 av frön och nötter så se gärna till att få i dig fet fisk för att balansera upp det med Omega 3.
Minst kolhydater är ju en frukost utan just dessa alternativ. Ät det till helgen istället.
Äggfrukostar (omelett, äggröra, stekt/kokt etc) tycker jag man helt klart står sig längst på. Tyvärr har min mage börjat bråka när jag äter ägg. :/

Som sagt vad.. variera, mellan de olika alternativen:
För variationen, smaken och en o annan vitamin och mineral.
Andra gånger äter man äggfrukost.. typiskt helgfrukostar då man har mer tid så gör jag äggröra och bacon!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.