Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1194 ggr
KatNyb
15

mina år med LCHF

I mars 2007 blev jag medlem på den här sajten, så jag är en av de snart 18 000 som varit med nästan från början, LCHF-veteran kanske man kan skryta med nu Glad. Nu börjar vi bli så många så att vi blir en intressant målgrupp för företag som säljer sådant som är bra för oss. Det var ju också någon som en gång i tiden sa att jorden var platt och som fick äta upp det.

Av alla oförståndiga som fortfarande inte insett det goda med LCHF så betraktas vi ofta som som fettextremister som vräker i oss massor med stora biffar. Om jag ska utvärdera min tid som LCHFare fram till nu så kan jag konstatera att jag åt mer kött tidigare, innan LCHF. Jag är ganska säker på att jag minskat min köttkonsumtion med uppskattningsvis 25 procent. Däremot så äter jag betydligt mer fisk och skaldjur numera. Och även mer grönsaker och bär. Naturligtvis får jag i mig mycket mer smör, grädde och ost än tidigare.

Jag har typ2-diabetes och mina värden är jättebra. Den enda medicin jag tar är en Alvedon någon gång när jag har ont i huvudet eller så. Jag tror jag har förlängt mitt liv ganska mycket.

Kajak11
0

grattis med dom fina resultat.

jansan
0

Mycket härligt att höra!

Mer än 5 år. Förmodar du inte överväger att gå över till sk normal kost.

Lycka till!

Mervi
0

Härlig läsning. Gratulerar till alla hälsovinsterna. Har själv ätit kosten sedan 2005 och tänker fortsätta.