suck
Första veckan gick jag ner 1.2 kg, den här veckan har inget hänt.Inte ett hekto har jag minskat. Har 25 kgs övervikt så jag trodde det skulle hända saker varje vecka, men icke. Är det normalt eller något som är fel ??
Kg som man går ner första veckan är vattenvikt sen kan det stå still för en del, i värsta fall i flera månader om man har en väldigt otrygg kropp. Har du bantat mycket tidigare i ditt liv? Hur som helst så ta det lugnt, det är väldigt vanligt att det stannar upp ett tag.
Tack jag får ha tålamod

En stor del av Lchf-kosten är att också bli mer lyhörd inför kroppens signaler
Hur tycker du tex att mättnads och hungerkänslor har påverkats av kostbytet?
Ofta blir man mättare
Man kanske inte längre anser sig behöva mellanmål och kanske är det tom möjligt att minska på portionerna eller förlänga tiden mellan måltiderna med bibehållen mättnad
Sitter kanske byxorna lösare i midjan (Inte sällan händer periodvis saker med måtten fast vikten inte rör sig så mycket)
Hur känner du dig rent allmänt?
Har du märkt av någon hälsofördel med kosten hittills?
Känns magen lugnare eller sover du bättre som exempel?
Jag har ätit Lchf lite mer än 3 månader. Vikten gick ned mest i början och numera ca 0,5 kg/vecka. Vissa veckor mer och andra mindre eller tom lite upp. Totalt har jag gått ned snart 10 kg. Min viktnedgång fungerar inte enbart med lchf kost. Jag måste också få till min vardagsmotion och sista tiden har jag tränat seriöst med. Jag går inte ned om jag äter mellanmål eller för stora portioner. Man får helt enkelt prova sig fram. Se det långsiktigt för det är väldigt ovanligt att gå ned många kilo varje vecka. Min målvikt ligger säkert ett år framåt. Med denna goda maten känns det inte som någon uppoffring. Lycka till!
Ja jag tycker att jag mår mycket bättre. Tex sover jag hela natten tidigare kunde jag vakna flera gånger varje natt. Jag promenerar varje dag ca 20 min på förmiddagen, och eftersom jag har tillgång till pool simmar jag varje eftermiddag 100 m. Orkar inte mer med min övervikt.I dag kände jag mig inte lika hungrig som jag gjort tidigare, kanske jag behöver ha lite tålamod. Vill så gärna gå ner i vikt till den 30 dec., min födelsedag, så jag är väl lite otålig.
Det låter som du har en bra plan! Ett tips är små delmål. Jag använder en smart gratisapp som håller koll på alla mina hälsotal. Mycket röda markeringar i början men nu är flera gröna! Tactio heter den. Man får ballonger och fyrverkeri när man nått ett delmål :-)

Grattis till hälsovinsterna då 
Vikten kommer nog också infinna sig vad det lider ska du se
Rom byggdes inte på en dag den heller 
Det är mycket som ska på plats med din nya kost
Inte minst så "skvalpar" det omkring rejält i din hormonbild i början när insulinet inte längre ligger som en "våt filt" över allt annat i kroppen
Det kommer att infinna sig en ny och sundare balans hos dig under veckorna som följer och saker kommer troligen att hända inte minst med dina mättnadskänslor
Det är då som det gäller att vara lyhörd och anpassa sig till dom nya signaler kroppen sänder så kör bara på som du gör så kommer det nog bli riktigt bra det här 
Tack för all uppmuntran och tips