Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2093 ggr
annagreta1
0

majonäs på ICA

Ica har kommit med en egen majonäs i flera smaker , kostar 21 kr .Kolhydratr = 6 G. Jag har köpt senap inkl. majonäs .Jätte god till lax .

RobinEH
1

Det var mycket kolhydrater. Findus innehåller bara 2% kolhydrater.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

SamanthaJones
0

Det är skillnad på 6g totalt o 2 %. 2 % kan bli mycket beroende på vad % stor i relation till ;)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Halvdansken
0

#2. Tvärtom - 2% är 2%, 6 g däremot kan ju skilja om det är per 100 gram eller per 1000 gram.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Fiana
0

Om det menas 6 gram kolhydrater per 100 gram majonnäs är det nog minst dubbla mot vad de brukar innehålla, då är det anledning att kika närmare på innehållsförteckningen vad som faktiskt är i och var de kolhydraterna kommer ifrån. Är det t ex alla från socker och modifierad stärkelse blir det nog dumt val, är det däremot från exempelvis kanske vitlök och andra kryddor gör det nog mindre. Har man ätit 100 gram majonnäs har man ätit för mycket majonnäs utifrån mängden inte så jättebra olja så kolhydratshalten i sig är kanske inte så mycket att bry sig om.

annagreta1
0

ok, trodde det va bra . Findus innehöll 22 g kolisar .

Fiana
0

#5 Ingen majonnäs innehåller 22 gram kolhydrater - då är det något annat än majonnäs.

Siggebus
0

Håller med - 22 gr verkar vara något annat?

Jag köper ICAS vanliga majonäs i glasburk. 3 gr kolhydrater per 100 gr vara.

annagreta1
0

det är 6 gr kolisar per 100 gram , Hade inte brillorna med mig. Då är det alltså bättre med Findus .

Coffeina
0

Vilken är "bästa" majonäsen = minst tillsatser och minst kolisar?

Jag brukar äta findus ekologiska, men det finns kanske någon bättre?

MimLan
0

Minst tillsatser kräver att det är en kylvara. T.ex. Kavlis Deli majonnäser eller Rydbergs klassiska majonnäs.