Vetenskapens värld
hej! Jag sitter och tittar på vetenskapens värld och ska man tro dem är det ju livsfarligt att äta fett. Någon fler som sett programmet? Vad tycker ni?
Man ska inte tro allt som sägs i "dumburken".
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Tror det är helt beroende på om det finns mycket socker= klister i blodet som gör att fettet fastnar…. Utan socker - inget klister- inget som sätter igen kärlen?
Problemet var väl att de åt kolhydrater samtidigt. Det som orsakade fettuppgången. Skulle vara intressant att själv mäta blodfetter nu då man äter mycket fett och lite kolhydrater dvs LCHF.
Någon som gjort det och hur blev isåfall resultatet?
Hur som helst så var det ett intressant program
.

Tittade man på vad han åt så var det ju en både fettrik och kolhydratrik frukost han intog. Bacon (fett + protein) , Omelett (protein + fett) rostat bröd (kolhydrater) bönor i tomatsås (kolhydrater + protein) tomat (kolhydrater). För det är väl ändå som så att sockret tas upp innan fettet eller kommer jag ihåg helt fel?
Ps. skulle vara intressant att veta hur lång tid det tar för sockret att omvandlas till fett. Kan inte hitta det på google
Ds.
Hej alla! Ja, jag satt och funderade själv på 1. Om det var kolhydraterna som bidrog, och 2. Varför det skulle vara farligt med fett i blodet ( kan väldigt lite om sånt som ni märker :) Jag menar kroppen behöver ju fett och hur transporteras det ut i kroppen om inte via blodet, eller? * funderar* Sedan skillde de ju inte på olika sorters fett, inte ett ord om vilka fetter som är nyttiga och vilka sm är mindre bra.
Jag kan delvis hålla med om att det var lite interessant, men om förbättrad kondition är det enda man tittar på när man tittar på träning, då är man ganska långt ifrån vad träning är enligt mig.
Bara för att man inte kan få bättre kondition betyder det ju inte att man inte kan bli uthålligare, snabbara.
Men ftamföralt få mera muskler när man tränar.
Det tror jag man kan i alla fall.
Det var ju inget fokus alls på mat, bara på motion och poängen med experimentet var ju att visa att med samma frukost men med en promenad kvällen före vid ena tillfället så minskade blodfetterna dagen därpå. Motionen hade alltså ökat förbränningen.