Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2296 ggr
phosforos
0

Inget händer med vikten

Hej Har hållit igång med Lchf i snart 6 månader. Det har gått hyfsat rent praktiskt och jag har blivit mindre kroppsligt. Men vikten har stannat av vid 102kg… Är rätt trött i kroppen efter att ha jobbat som elektriker och tränar sällan eller aldrig, har iallafall inte tränat på Lchf. Mitt mål är att gå ner till åtminstone 95kg.. Hur ska jag komma igång igen? /Patrik

Zepp
1

Svårt att säga sådär rakt av och så är det så himla individuellt.

Själv har jag legat på en platå i tre år, och antagligen handlar det mer om att förändra sitt liv i övrigt, förutom maten.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

crikarlshamn
0
Wildrat
0

"Är rätt trött i kroppen" betyder det att du inte känner dig helt frisk? Det kan ju finnas flera orsaker till det här men här är ett par snabba:

1. Du äter för lite. För lite mat under lång tid drar ner ämnesomsättningen och ger problem med trötthet, orkeslöshet och man går inte ner i vikt. Ibland kan man till och med gå upp i vikt.
  2. Du har nån sjukdom. Sjukdomar ger bla stress i kroppen och stress ger höga kortisolnivåer. Kortisol höjer blodsockret som höjer insulinet som blockerar användningen av fett som bränsle.
  3. Du är stressad utan att vara sjuk. Ger dock samma resultat som ovan.

Är det nåt som känns igen?