Mental övertalning??
Tycker att ajg läser om topp-presterare (idrott mm) om att de mentalt tränar sitt vinstlopp och sedan vinner.
Läser här ibland om de som mentalt ställer in sig. Och om de som menar att om man mentalt har en bild av sig som tjock så blir man tjock,,
Visst, fine!
Men HUR GÖR MAN??? Jag tror och är övertygad på detta med den mentala biten men jag har inte klurat ut hur man gör.
Snälla ni som kan, lär mig!
Jag vill bli smal eller smalare av flera orsaker men det är väldigt viktigt i mitt liv. Jag känner mig inte så stressad av det eftersom jag "på ett sätt" är ganska nöjd över mig själv som gått ner ca 40kg och som jag inte gått upp igen. Kännerm ig inte hindrad i min vardag av min vikt men jag inser att jag måste gå ner i vikt eftersom jag inser att det är viktigt för mig och mitt liv - samt att ajg vill kunna hänga med mina flickor på allt de ska få uppleva nu när de blir älder och växer upp.
Leta på nätet efter information om affirmationer- handlar i stora drag om att skaffa sig en mental bild av att det man vill uppnå redan är verklighet, för att hjärnan ska arbeta mot rätt mål. Finns säkert massor att hitta, finns även böcker att läsa.
Mental coach som du undrar över är en daglig träning på säkert flera timmar för att nå en sådan status av målsättning i det livet dem vill åt dvs satsar på ett vinnarlopp och förberedder sig mentalt för detta.
Oftas är ju deras liv baserad på just träning i sådana nivåer som gör att mental träning blir allt viktigare. Att plocka ut mer än vad kroppen själv pallar och skjuta framåt hjärnans "stop"…
Enklaste är ju att göra som magma beskriver dvs köpa en form av affirmationsbok eller så köper du mindfulness bok som jag utövar nästan dagligen som är applicerbart i alla områden i livet. Sedan får du räkna med lägga ned energi för att du själv verkligen vill det. Inte för att du måste för att nå ett mål… Det motverka hela syftes annars!
Jag tipsar om att läsa "Övervikt handlar om känslor - gå ner i vikt med KBT" av Lisbeth Stahre.
Den tar upp det du nämner och väldigt mycket annat som är psykologiska orsaker till övervikt.Finns på bibblan!Hon kommer visst med en ny bok precis i dagarna men jag minns inte för ögonblicket vad den heter.Tror den vände sig specifikt till kvinnor.

Antar att det du menar handlar om den mentala omställning som innebär att du ser målet för dina ansträngningar och tänker dig baklänges hur du når dit.. ser alla stegen från och med nu och fram till målet.
Egentligen vad vi flesta gör hela dagarna på jobb och hemma.. dvs planerar i huvudet steg för steg fram till vad vi vill åstadkomma.
Till skillnad från att ta allt som det kommer och utan precisa mål.
Dvs du får fundera över hur du skall dels få tid för dig själv, dels hur du skall äta, vad du skall äta, hur du skall få tid till detta och ändå hinna med allt annat.
En sak är att du kanske måste prioritera om, vad är viktigt för dig, att din omgivning mår bra, att du mår bra, och du kanske spänner din båge allt för hårt så den riskerar att brista, vad spelar mest roll i långa loppet.. hur vill du se tillbaka på ditt liv om 25 år!
Om 25 år bor dina barn inte hemma längre, då handlar det mer om barnbarn och och att du och gubben fortfarande skall trivas ihop.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Är det Law of Attraction du menar? I så fall finns det här på iFokus.