Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2150 ggr
Rosaärbäst
0

Upp i vikt:(

Hej,

Jag har börjat gå upp i vikt lite i taget igen, trots att jag inte ändrat kosten.

Ätit LCHF 1 år, som jag skrivit om förut och jag har inte varit så hård med kolhydrater som en del andra, utan ätit ca 20-30 g per dag.

Har inte tappat så många kilo men fått många andra förbättringar och de få kilon som jag tappat vill jag INTE ha tillbaka. Funderar på att köra äggmjölk till frukost och strama upp med lite striktare LCHF, vad tror ni?

Detta MBC som många dricker verkar ju bra, men jag hatar kaffe så det passar inte mig. Tips?

Ska tillägga att jag under hela tiden ätit mejerier i form av en del yoghurt, kanske inte är bra egentligen…

Mooniq
0

mejerivaror är gott, och vi i norden använder dom i stora mängder. Jag tillhör dem som går upp i vikt av mejerivaror, även små mängder.

jag bokför mitt matintag på www.dumbbell.se och får en riktigt bra översikt av det jag äter - jag lägger även in min motion där. sidan är gratis.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Rosaärbäst
0

Jag har sett det i dina tidigare inlägg. Ska man väga all mat då?

Tycker det är knöligt och svårt , för oftast har man inte tid med det på morgonen… Är äggmjölk och MBC samma sak?

Nybörjarn
0

magic bullet choklad!

Första gången jag drack MBC så blev jag alldeles snurrig i skallen, obehaglig känsla, men tror det var koffein i kombination med fettet som gjorde det.
Så nu dricker jag en varm choklad var morgon istället av vatten, kakao och det fett du gillar. Jag använder bara smör, kokosfettet tål inte min mage…

Mooniq
0

Om du vill bokföra din mat så får du väga, men det kan kanske vara ett sätt att se hur mycket mejeri du använder -eller om du bara tar ett papper och skriver på ett ca under några dagar just hur mycket mejeri du använder.. vi är ju alla olika och reagerar olika så du får kanske ha en test-period för att lura ut vad som får dig att gå upp i vikt.

Skrattande

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

MimLan
0

Du behöver fundera lite på varför du börjat gå upp i vikt när du inte ändrat något i kosten. Hur ser din vardag ut? Hur mår du?

Trule
2

#TS: Det är så många faktorer som påverkar vikten; Stress, för lite sömn, depressioner, motion, mediciner - och så placeboeffekten; Tror du att du ska gå upp i vikt så är det stor risk att du också gör det. Hjärnan och själen styr mer än vad vi tror.

Små förändringar kan göra susen; Istället för att plocka bort något eller äta mindre skulle jag vilja föreslå att du börjar röra på dig mer, om du inte redan tränar.

Själv får jag lättare att känna hunger/mättnadskänslor när jag tränar, och så förbränner jag mer - även när jag sover. Och så mår jag så mycket bättre!, stressen rinner av mig och jag sover bättre.

Cina-y
1

MBT dvs MBC fast med thé istället. Funkar jättebra för mig, jag dricker inte heller kaffe. Jag väljer gärna Earl Gray, Breakfast, Lady Grey eller liknande. Frukt-thé är inte lika gott.

Pussgurkan
0

Jag gör lchf-choklad

40g smör

15 - 20 g kokosfett

1 msk kakao (köpt i choklad butik)

1/2 tsk Sukrin

1 krm vanlijPULVER

2 dl kokande vatten

Mixa = klart

TIPS; börja med mindre kokosfett då det sätter fart på magen - FORT!!!! Flört

Rosaärbäst
0

Tack för alla era råd. Har fått veta idag att jag har dåliga sköldkörtelvärden, kan vara det som spökar…?

MimLan
1

#9 Det var ingen slump att jag frågade hur du mådde.