var hitta ?
Har i dag hittat creme fraice här i Spanien, tack vare ett tips från Maria. Söker också gräddfil, någon som vet om och var i så fall man kan köpa den ??

Det borde väl även finnas grekisk youghurt med hög fetthalt där kan man ju tycka?
Grädde och äkta smör måste ju finnas så du kan säkert "fetta upp" produkter som är för magra ett par snäpp om du vill
Se nu bara till att det mesta du äter är riktig mat och inte bara mejerier
Det är trots allt mycket bättre för resultatet att du i huvudsak baserar kosten på animalier (Fisk kött ägg etc) och näringsrika grönsaker
Är ditt protein för magert lägger du till en klick god sås eller kanske ett kryddsmör
(Oj, nu blev jag hungrig på kuppen av mina egna råd
)
Hej!
Kul att du hittade CF. Gräddfil existerar inte i Spanien. Det närmaste man kan komma är grekisk yougurt (ca 4gr kh och 9-10gr fett).
Säljs i vanliga smá yougurtbyttor. Báde Mercadona och Carrefour säljer sitt eget märke, Danone är dubbelt sá dyrt och har ungefär samma näringsvärde. Har du Lidl i närheten? Där brukar man kunna hitta mycket intressant ur lchf-synpunkt.
Lycka till!
Tack än en gång Dufa och Maria. Ja jag har Lidl inte så långt härifrån så jag skall titta där. Stort tack