Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 3581 ggr
**Malin**
0

Turkiet =)) nu i september =)))

Ja som rubriken lyder ,då drar jag/familjen snart till turkiet på en såå avslapnande resa =)) efter allt JOBBIGT här hemma !!!!!

Så jag längtar ner till god mat underbara promenader o ligga på stranden o vid polen

mysiga schopping promenader =))=))

bara det att ,när jag är på semester vill jag ju unna mig goda drinkar alcohol o frukt  drinkar =)))=))) !!!

Dricker knappt alldrig ,men borde jag få ångest?Eller någon som har bra tips =)))

O brödet i turkiet är ju såååå gott=)))

men det kan jag nog hoppa (vi har tagit frukost så jag får hoppas att det blir buffe=)) annars blir det ju till att äta vad som ligger på tallrike =//

Mvh Malin

snäckor snäckor snäckor www.familjensnygg.se

Ha de göttCool www.123minsida.se/Familgen Snygg

crikarlshamn
1

Drinkar skippade jag, frukost var deras version av feta, tomat, gurka och Turkiskt kaffe till (utan socker!!!), och lunch/middag var fisk och bläckfisk med sallader.

LCHF gàr även i Turkiet men kräver styrka!

**Malin**
0

Ja , men jag vill og dricka lite vin o njuta me =)))))alltså någon gång måste man ju fuska =///heheh=)

mvh malin snäckor snäckor snäckor www.familjensnygg.se

crikarlshamn
0

Som sagt, jag skippade de söta drinkarna och höll mig till vin och maten var gudomlig och jag njöt.  Hade jag ätit bröd hade jag màtt dàligt och gàtt upp i vikt.

Glad

**Malin**
0

ahahaha vin =)) ja jusst det ,tack för det =)))))

LÄNGTAR NUUUU!!!

mvh malin

yvonnel
0

Jag brukar nästan aldrig åka på typ solsemester men nu har jag haft så många jobbiga motgångar ett bra långt tag och känner att jag behöver den sortens avkoppling. Turkiet brukar nog ha en hel del billiga erbjudanden har jag för mig, men är det värt besväret när man är en nästan gammal tant? Jag menar att kanske vissa ställen är bäst för barnfamiljer eller för par, jag är ju ensam på mina sådana utflykter. OCH förstås LCHF. Blir inte aktuellt före senare delen av oktober början november, är det fortfarande solvärme där då?

Hoppas någon med erfarenhet från området vill ge mig lite info.

**Malin**
1

Hej =)) jag åker till turkiet ca 2 ggr om året =)) o om man ska åka vanlig charter till turkiet så slutar säsongen ca 2 veckor in i oktober =)) men det funkar jätte bra för alla;)))) jag rekomenderar det varmt=))

Men sen senare så är det lite längre som gäller =))

(det finns säkert hotell i turkiet som har öppet ,fast säsongen är slut det är ju varmt året om =)))) ) ring o fråga på turist byrå;)

mvh malin

[AntoniautanX]
4

Jag har åkt till Turkiet de senaste vårarna….helt underbart!!

Nu senast vågade jag mig på en Allinclusive, efter tips från vänner och det här forumet. Och det var över förväntan!! Jättegod mat (lchf), som varierades i det oändliga. Till frukost kunde det stå runt 10 varmrätter och ett 20tal kallrätter till förfogande. Och då har jag inte räknat med de kolhydratrika!!!

Till middagen unnade jag mig ett par glas vin, men inga söta drinkar.

Gick ner 2 kg i vikt trots en orgie i mat-------------och vin Skäms

yvonnel
1

Så snälla ni är, tack för hjälpen. Funderar på att kanske åka till Cypern istället den här gången, där kan de flesta tala engelska och det är ju en fördel just för mig som inte har någon med mig.

**Malin**
0

#8 Ja cypern är ju lite varmare än turkiet =))) men det är också dyrare =))

men heelt klart fint vatten mm =)))

själv  har jag alldrig varit i cypern ,men skulle vilja åka dit =))

Mvh malin

yvonnel
0

Så långt har jag inte kommit ännu, att jag vet något om priserna. Menar du att det är billigare att åka till Turkiet? eller att vara på platsen och vad det kostar att vara där?

Om jag kan åka billigt så är det nog det bästa för mig också att välja Turkiet men jag har aldrig varit där och om det är slut på säsongen så blir det väl inte helt lätt ändå. Är det någon resebyrå som är bäst?