Buljong (LCHF-vänlig) i butikerna?
Det finns ju en del gamla trådar om buljong men jag undrar om någon vet om det kommit någon bra buljong i butikerna? Jag har inte hittat någon själv. Var finns egentligen René Voltaire??
Jag har sett Voltaires varor på coop konsum butiker vet jag. Det känns som de borde ha de! Tror även jag sett de på willys, men är inte säker :)
Jag gör min egen fiskbuljong, långkokar skal och rens, ner med en flaska mousserande, lite vatten, ett par grovt hackade lökar, och sen låt det koka ner, och reducera några gånger, sen har du grym fiskbuljong! jag fryser in de i kuber i frysen och tar fram vid behov :) fritt från tillsatser.
Attan, jag har ICA Nära och Hemköp i närheten bara.
Jag gör egen buljong när jag ska ha det till matlagning men jag söker efter ett alternativ som funkar då jag tänkt dricka det innan träning för att få i mig salt (för att återställa saltbalansen efter svettning). Jag tränar varje dag och då kanske det blir väldigt tidskrävande att hålla på och göra buljong hela tiden, tänker jag.
Ah smqrt! Tack för tipset :-) jag skall hålla utkik, prata med de på hemköp annars? Eller kolla om det går att köpa online?
I värsta fall får jag väl köra med några bättre "vanliga". Någon som vet om Kung Markatta är bra?
PS till Fruarnalyrehed: Jag undrar fortfarande lite var den där vinsten tog vägen från tävlingen på bloggen… ;)
Om du har tillgång till lite roligare matbutiker med specialsortiment, bör det gå att hitta fonder där.
Det skall iaf finnas ett svenskt företag som gör riktig kycklingbuljong. Hör med dem om de säljer i dina trakter.
#4 för att gå OT, vi skickade vinsten :-O, har den inte kommit fram alltså? Nästa gång blir det REK! PMa mig, så kan jag slänga ihop något annat du kan få som kompensation, har en hel dael sukrin och mirakelnudlar :-)