Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsovinster
Läst 11417 ggr
Mrbearneis
0

Vad har ni för erfarenhet av saltbad?

Hallå!

Jag tänkte bara alla ni som har provat på saltbad, vad har ni för erfarenheter utav detta? det sägs ju vara bakteriedödande och vara bra för hudirritationer etc.

Själv är jag inne på min första dag med saltdusch =). Är det någon som har upplevt några speciella hälsovinster?

tankgirl
1

Vet inte men jag har själv tänkt prova så snart jag orkat släpa mig till Gryningen i Stockholm där de har epsomsalt… :)

Mer kan du läsa här så länge: http://www.care2.com/greenliving/use-epsom-salts-13-wonderful-ways.html

konichiwa
2

Vet inte om det är OK att göra egen reklam men jag säljer epsomsalt! Klicka på min länk här under!

Vill du veta mer om det så googla.

Jag kan inte säga något om fördelarna med epsomsaltet på siten eftersom det är förbjudet av läkemedelsverket.

Jag använder det själv mot muskelvärk och för avslappning samt att magnesium tas upp genom huden.

skinnyassniggah
1

Detta verkar mycket intressant hörrni!

crikarlshamn
0

Bara bra erfarenheter, bàde gällande rygg och fibro värk.

Mrbearneis
0

Jag duschade med saltvatten igår… det sved som tusan både i ansiktet och i hårbotten men nu när jag vaknat så har jag mkt bättre hy trots att jag brukade få katastrofal hy alltid efter duschning.

Jag tänker inte dra någon slutsats än, men det måste ha att göra med saltvattnet. Tvättade man håret förr i tiden tro med saltvatten? det är ju ändå det som anses vara naturligt.

Jag tror man kan bota mycket åkommor och sjukdomat på naturlig väg.

Vad tror ni om det hela som jag beskrev nu =)? en trolig förklaring?.

MimLan
1

#5 Dra inte för höga växlar nu. Man tvättade sig där det fanns vatten. Saltvatten finns vid kusterna.

Slutsatsen du kan dra är att din hud inte är anpassad för alla kemikalier den utsätts för. Knappast ens för vatten dagligen.

Mrbearneis
0

Men om min hud svarar otroligt dåligt på sötvatten så borde den ju svara bra på saltvatten eftersom det är motsatsen? rent logiskt alltså? :). Saltvatten anses ju vara bra för hud och hår och är ju dessutom mer optimum för huden tror jag!

Jag använder inga kemikalier alls i princip =)

MimLan
1

#7 Du drar slutsatser du inte kan dra. Det är mer logik att det är vatten du inte tål. Vatten är gemensam nämnare för både sötvatten och saltvatten.

Även om du inte använder kemikalier nu, har du gjort det, det har du iaf skrivit i andra trådar. Bara för att du upphör med något betyder det inte att huden återgår till utsprungsläget. Och dina kläder har rester av kemikalier, tror inte att du har slutat med dem?

Mrbearneis
0

Hur kommer det sig då att huden svarade positivt på saltvatten då?, då har det ju inte att göra med att jag inte tål vatten. Verkar högst ologiskt att man inte kan tåla vatten ju?.

Jepp det har jag gjort, men jag har minimerat kemikalierna stort då?. Upphör man med det som stör huden så börjar huden läka dessutom om man tillför den näring, så brukar det vara.

Japp kläderna har kemikalier? men det är väl det ända.

[Marja-Liisa]
0

Jag använder havssaltvatten när jag får eksem, använder annars också salttvål och salttandkräm utan fluor. Min erfarenhet är att om man har torrt hud med eksem så fettet gör att hudens eget fettproduktion störs och för mig i alla fall normaliserar saltvattnet hudens eget balans. Men det trodde jag inte när jag fick tipset, det är många som använder saltvatten, inget farligt att prova i alla fall.

Jag använder vanligt billigt grovt havssalt i mina saltlösningar, har just nu en glasburk i köket för att jag fått en släng eksem på handen. Smörjer efter disk händerna med saltvatten, sköljer med ljummet vatten, torkar och nu efter ca 5 dagar börjar huden vara läkt.

MimLan
0

#9 Men om det är så huden fungerar, varför har du fortfarande problem då?

Mrbearneis
0

Mimlan,

Ingen aning. Huden kanske är kraftigt nedbruten?.