Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3111 ggr
[RipleyKatten]
2

Hängmage!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som om ett utropstecken skulle locka till sig fler tittare, pfft.

Aja, hursomhelst.

En fråga om hängmagar.

Hur fungerar det egentligen?

Som jag illustrerar, måhända jävligt klumpigt och simpelt, men har ingen datamus. Men man kan säga att det är en hängmage, men i detta fall en skål med vatten, formad på det sättet.

Om man har sugröret där jag ritat det, alltså över nedbuktningen i "skålen" så får man ju bara upp vattnet som är ovanför nedbuktningen.

Ni förstår vad jag tänker, detta är jädrigt svårt utan att illustrera med händer osv :P

Men är det samma princip med fett? Kan jag bli av med det utan operation?

Zepp
2

Mm.. teckningen begrep jag inget av.. men den var lite gullig iallafall!

Sen så.. till mitt råd; 1. skaffa datormus! 2, det handlar om gravitation, stå på händerna så försvinner det.

Det handlar om bindväv och det försvinner för det mesta om du inte fyller upp det med mer fett, dock kan det ta flera år.. då kroppen tar år på sig att byta ut alla celler.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

yvonnel
1

Men teckningen var ett fint exempel på abstrakt konst, gör fler sådana och ha en utställning, bergis att du säljer rubbet.FlörtSkrattande

Internettan
1

Teckningen fattade jag precis. Det jag inte fattar är vad sugröret har med en hängmage att göra. Menar du att kroppen kanske inte "når ner" till fettet som ligger nedanför utan att det fettet kommer att stanna kvar för alltid?

Varför tror du att kroppens fettförbränning sker som genom ett sugrör som kommer uppifrån? Det är det jag inte fattar…

"Every point of view is a view from a point."

[RipleyKatten]
1

Jag tror ingenting. Det är därför jag frågar.

kaisakavat
0

Jag fattar också teckningen. Tror jag. Men fattar inte hur frågan är kopplad till teckningen. Misstänker att mitt förståelseglapp liknar Internettans.

Alltså.. fett försvinner inte mekaniskt på det där sättet, utan det handlar om att 'låsa upp cellerna'.. så lagret kan användas/försvinna. Sen är ju kroppen lite elak av sig.. och sparar mer på vissa ställen än på andra.

Zepps svar är säkert relevant.

Och så tänker jag på Pasis artikel igen. Om energibalans i våra celler. Som grundresonemang kring hur det funkar.

morgengry
0

Massage av hängmagen eller annat fett som man få bort funkar bra!

Det ökar blodflödet och jag vet inte, men höjar kanske ämnesomsättningen i den vävnaden?

Jag vet att det har funkat på min mage och på mina innanlår. Då har det varit ganska hårdhändt massage, som i början gjort ont, men hälst flera ggr i veckan.

[AntoniautanX]
0

Träning verkar hjälpa mot slapp hud. Kommer ihåg ett inlägg om en man som tränade på stenåldersvis, samtidigt som han gick ner mycket i vikt. Det var helt otroligt hur bra resultatet blev. Han hade även passerat 40-strecket, vilket ska försvåra hudens återgång till det ursprungliga (enligt vissa). Kan tyvärr inte hitta tråden med bilderna……någon annan kanske har den sparad?

Annars, så tror jag inte att man kan bränna fett selektivt, utan ansamlingen av just bukfett kan bero på olika orsaker. T ex Cushings Syndrom…..