Blodanalys
Man vill ju gärna se svart på vitt att man mår så bra som man känner på LCHF. Jag har bokat in mig på en analys som kollar blodfetterna+ kroppsmätning+B12 vit+järn+kalcium.
Min tanke är först att kolla att allt är ok och sedan göra om kontrollen regelbundet för att se hur mina värden förändras.
Jag har ytterligare ca 15 kg att gå ned och vill göra det på lite längre sikt på ett sunt sätt. Trivs så bra med min kost så jag kommer inte vilja gå tillbaka till det gamla igen när/om vikten når målet.
Hur ofta kan det vara värt att mäta sina värden enl ovan?
Hur mycket har ni fått betala för liknande värden?
Det finns heller ingen anledning att gå tillbaka till den gamla kosthållningen. Går du tillbaka till den gamla kosten som gjorde dig sjuk och överviktig så blir du det igen,
Har inte varit sjuk men klart överviktig :-) det mesta av övervikten är borta nu!
Att hålla koll på sina värden är nog bra. Jag vet inte om det var kosten eller något annat som gjorde att jag blev akut sjuk med ett Hb på 65 efter 7 månader på denna kost. Jag äter fortfarande enligt LCHF och mår nu bra men kommer behöva kontrollera mitt blodvärde med jämna mellanrum.

Det du kan få som ett problem av denna kosten som skulle teoretiskt kunna orsaka ett felaktigt HB är i så fall Folsyrabrist.
Folsyra får man främst från gröna bladgrönsaker och lever.. kycklinglever är särskildt rikt på folsyra.
Men det borde de i så fall ha sett på proverna?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.