Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2878 ggr
Mona-Stina
0

Proppmätt!

Har just gjort kokospannkakorna för första gången, eftersom jag inte ville ha något sött till tog jag två tunna skivor rökt skinka.

Jag orkarde inte äta upp allt, hälften av pannkakorna åkte ner i hundskålarna.

Är det bara jag som upplever att man blir mätt mycket fortare? Det måste förstås vara fettet man äter som gör att man blir mätt. Mannen med stort M säger att jag äter som en höna nu för tiden och har blivit mycket billigare i drift.  Glad

Tidigare, när jag hade mitt sockerberoende, lämnade jag aldrig mat på tallriken utan jag tryckte i mig det antingen jag var mätt eller inte, kunde även ta en portion till om det var gott.

ireke
0

Hej nu orkar jag inte leta mer. Trodde jag bokmärkt receptet. Snälla hur hittar jag den igen eller hur gjorde du. Vill också bli proppmättFlört.

Mervi
0

här

är receptet. Om man söker på kokospannkakor på forumet så hittar man dem.

ireke
0

Tack då var kvällen räddad.

StinaLisa7
0

Jag blir också mätt mycket fortare nu!

Jag öser ofta upp en portion som jag tycker ser stor nog utifrån hur hugring jag är, men sen är jag proppmätt efter kanske halva.

Förr åt jag som du - en portion till - bara för att det var gott. Men nu går inte det, för man är just PROPPMÄTT! Generad

Mervi
0

I början åt jag för mycket, det tog lite tid att lära sig att känna mättnad. Oftast äter jag ganska lite men det finns dagar då jag verkligen är hungrig och äter mer. Jag brukar också kunna äta lite mer på kvällen än på morgonen eller till lunch.  Undrar hur vi kunde äta potatis eller ris eller pasta till maten och ändå äta ungefär lika mycket proteiner. Det är en gåta.

parsley
0

Jag blir mätt på ingenting och håller mig mätt länge.

maxiq
0

Sist jag blev mätt var jag 1,91

Anterrabae
0

Blir oxå stoppmätt verkligen. OCh fort går det.. *ler* kan inte alls äta samma mängder.. däremot äter jag ofta när jag har mina ätardagar.. de andra dagarna äter jag var 5-6 timme.

Sist jag blev mätt var jag 1,65

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

NancyAlke
0

Jag känner ibland att jag har svårt att äta det jag ska, när jag skriver i calcounter så ligger kalorierna ofta under 1200… tror att det finns flera anledningar till detta.

Man äter mindre och mindre och då krymper magsäcken, då man inte fyller ut dem med en massa porös energi i form av kolhydrater.

Tarmen arbetar långsammare eftersom man inte packar in en massa fibrer. Man kan då ta upp mera näring och energi ur födan innan den har passerat systemet.

Fett och proteiner ger bättre mättnadskänsla.

Kroppen (hjärnan) har lärt sig att man inte behöver fylla magsäcken sprängfull för att få den energi den behöver.

problembarn
0

Nancy, hur har det gått med din viktminskning? Kommer ihåg att den gick både lite upp och ner och hit och dit, har den stabiliserat sig?

NancyAlke
0

Nej problembarn, inte stabiliserat precis… har tappat 11 kilo sedan nyår Räcka ut tungan

Rapporter om det finner du här http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=cdd0ce70-68ee-49d8-bd2b-ba5d91dd68ee

problembarn
0

Wow Nancy, grattis!!! Det var ju superkul med tanke på att det bitivs varit rätt motigt!!