Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 13581 ggr
Diran
0

Slowcooker recept sökes!!

Hej,

I brist på tid till att laga mat jämto ch ständigt har jag nu inhandlat en slowcooker.. Jag köpte även en liten kokbok, men alla recepten är extremt fettsnåla!

JAg har svårt att komma på recept eftersom man MåSTE ha tillräckligt med vätska i, men man kan inte lägga i grädde/cf etc förrens 15 minuter innan servering…

Någon som har tips på recept för en slowcooker?

gun92884
0

Har finns massor: http://slowandsimple.com/

Nu ar de pa engelska men som jag har sagt forut nar det galler andra recept, jag oversatter garna om det ar na't som behovs oversattas … dessa ar inte specifikt LCHF (jag har en slow-cooker kokbok men den ar inte utgiven i Sverige) men med litet fantasi sa gar det att gora mycket som blir acceptabelt …

Diran
0

Tackar #1

Det är lugnt, jag bor i london, så engelskan är inga bekymmer, tack för erbjudandet :)

Ska kolla in recepten :)

gun92884
0

Goodie :0) Var i London bor du? Jag bodde i Hampstead Heath en gang i tiden … rakt over fran huset (star fortfarande kvar) ar ingangen till Hampstead tube station … det fanns en bank (Barclay's tror jag) pa hornet mittemot …

Doftliljan
1

Jag köpte en slow cooker efter ha varit i USA i sommar. Vilken grej som sparar massor med tid. Jag har fyllt vätska till hälften när jag har gjort mina grytor. När jag sedan gör såsen så tar jag bort lite vätska o ersätter med grädde o redning. FUnkar suveränt. Har en svensk sida som jag kan tipsa om

http://www.acreto.se/Crock-Pot/Recept

Glad

KarinJ46
0

En liten dum fråga… är SlowCooker samma sak som TryckKokare?

Vi har en tryckkokare och den brukar gubben koka fläsklägg i med fantastiskt resultat.

mooonlight
1

Tryckkokare är i princip raka motsatsen.

I tryckkokare har du ett litet övertryck, vilket gör att vatten kokar vid högre temperatur. Därmed kan du koka saker vid högre temperatur än i vanlig kastrull, och det räcker med kortare tillagningstid.

En slow cooker däremot håller relativt låg temperatur, och sakerna tillagas varsamt under lång tid. Många kastar i lite grejer i den på morgonen, och när de kommer hem på kvällen har de middagen klar. Typ.

KarinJ46
0

#6 Aha! Tack för info :)

hemul
0

Man måste inte alls ha en massa vätska. Det funkar även att "puttra" i en slowcooker. Typ bryna revbensspjäll som vanligt i pannan och sen slänge dem i slowcookern med bara bottenskyla vätska för att de ska bli genomstekta och möra, precis som man gör på spisen. Jag visste inte heller det när jag skaffade min. Det blir mycket bra.