Beställa ketonmätare
En av mina bloggläsare har hittat en hemsida på svenska där den som är intresserad kan beställa ketonmätare.
Den första sidan vi använde som levererade gratismätare har slutat skicka till dem som inte har läkarintyg.
Jag säger som jag sagt tidigare.
Att mäta ketoner fyller funktion för två kategorier;
- De som tränar hårt och vill nå optimal prestation och slippa gå i väggen.
- Vi som prövat allt under LCHF-paraplyet under lång tid och ändå inte går ner i vikt.
Ni som inte tillhör dessa grupper behöver bara fortsätta som vanligt.
Rör inte en vinnare är alltid mitt råd.
Numer pensionär i Nynäshamn
Om man beställer blodketonmätare från andra länder måste man vara mycket noggrann och kontrollera så att stickorna passar till mätaren.
Blodketoner kan mätas i 2 värden. mg/dl och mmol/L.
Mmol/L används i Sverige och man kan se på fotos av mätaren om det använda mg/dl eftersom värdena då är ca 20 ggr högra ,dvs omkring 90 i st för 5.
Kanske kan man ändra inställningen på mätaren men det är ju bra att kolla innan man köper den.
Helena Hesselmark
diabetiker typ 0
#0 Abbott Care skickade ut sin blodsockermätare till mig utan några intyg.
Blodsockermätare går fortfarande att få från Abbott, men inte den mätare som kan mäta ketoner (Freestyle Precision). Den är borttagen från deras sida.
Åh nej! Jag beställde från Abbott! Har inte öppnat kartongen än, men ser att den heter freedom-lite, alltså blodsockermätare!!! Känner mig lurad nu…ska prova att beställa den från länken ovan, tack Margareta för att du vidarebefordrar länken
Jag som hade tänkt börja mäta i oktober, jaja får väl bara kasta den här som är helt värdelös:(
Tack förresten till er alla som skriver om sina mätningar, följer er med stort intresse!

opssk, släng den inte för sjutton, det är väl slöseri!
Lägg ut den på Tradera för en krona så kan nån som VILL ha den få den istället.
Agneta