Smörstängning
Ett flygplan från Croatia Airlines hade lite problem att stänga dörren innan en flygning från Istanbul i onsdags. För att lösa detta så smetade piloten och besättningen smör på kanterna av dörren och se - dörren gick igen som smort!
Efter händelsen skrev piloten: "Eftersom vi hade problem med att stänga dörren tänkte vi efter några minuter att vi kunde använda olivolja, men insåg att det är för dyrt och tog smör i stället. Efter att dörren smörats gick allt bra, så jag föreslår ett större lager av smör på våra flighter"
Menar de inte margarin istället eller verkligen olivolja dyrare än smör? Jag har inte köpt olivolja på väääldigt länge men det kanske är så i Turkiet eller Kroatien?
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Det beror väl på vilken olivolja de hade, det finns ju flaskor för en hundralapp styck och uppåt. Dessutom skulle det nog gå åt mindre smör än olivolja eftersom olja har en tendens att rinna iväg.
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
Ja det verkar inte vara något lågprisbolag så de kanske har de finare sorterna av olivolja ombord. Smör kanske är mer lätthanterligt men på en svart gummilist i solgasset så borde även smöret har runnit rejält. Gått åt som smör i solsken m.a.o.

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Ja olivolja är dyrare ett kilo kostan nog ca 150 kr.
Men frågan är varför man skall slösa dyrt ätbart smör.
Använd billgit rapsolja eller solrosolja istället så får vi någon nytta av skiten.
Varför inte passa på att bli av med margarinberget? Borde ju smörja lika bra…
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
#4 Nja vatten smörjer ganska dåligt.
#3 och #4 Jag tror att de fick använda sig av vad de hade till hands ombord, annars hade de nog använt sig av riktig smörjolja eller vad det heter.
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
Om de enda fetter som finns ombord på Croatia Airlines är smör och förstklassig olivolja, så vill jag flyga med dem!! 
**Surface of Velvet
**Core of Steel
Eller hur Sammet? 
Göteborgs Spårvägar använder 150 kg fett för att smörja spårvagnarnas räls varje vecka, miljövänligt ?? Det var nog bättre de tog margarin vilket det numera är dålig avsättning för.
Varför smörjer de? Italienska vagnarna skriker efter fett i kurvorna. att de inte lär sig att angripa problemen på rätt ställe.
Så blir de när MP-Kia får bestämma.