Ge mig inspiration snälla =(
Hej mina vänner!
Jag börjar bli djupt depprimerad, jag har tappat all inspiration till att gå ned i vikt och har dessutom fått tillbaka mitt söt begär och har inte följt lchf kosten alls de senaste veckorna. =/
Måste verkligen ta mig i kragen och komma igång men semestertiden och resor utomlands har verkligen fått mig ur balans med kosten och jag har minst gått upp 5 kilo asså och jag börjar få panik??!
Finns det någonting som kan ge mig energin tillbaka så jag orkar ta tag i kosten igen, går och lägger mig vid 8 går upp vid halv 5 på morgnarna men är endån jätte trött och orkar inte göra någonting när jag kommer hem ca 16:30 =(
Snälla råd någon?
vi kan alltid peppa dig, men det är DU som måste sparka dig själv på smalbenet och ta stegen… Kanske kan du sätta dig ner med papper o penna o göra en lista, där du steg för steg, får tillbaka kontrollen..
Först maten, fasa ut onödigt, och sen lite träning.. du behöver ju inte gå till simhall eller gym.. gå en kort promenad när du kommer hem, 15-20 min.. och när du gjort det några dagar så kanske du självmant ökar på promenaderna? OM du åker buss till o från bostad -så gå av en busshpl innan, mot vad du brukar..
Så om jag säger nu jäklar anamma - och ger en mental putt i ryggen, spinner du vidare…?
Lycka till 
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Jag har också märkt denna vecka att jag är tröttare än vanligt. Började äta D-vitamin 5000 idag så får vi se om det hjälper!
D-vitamin hjälper - men du får ingen kickstart-känsla av dem.. men jättebra att äta under den mörka årstiden.
Tack , jag står just nu i valet och kvalet mellan att börja simma eller rida har inte ridit sen jag var 14 har inte kunnat har varit för tung.
Men borde iaf gå ned en 5 kilo till innan jag sätter mig på en hästrygg enligt mig själv då väger jag 80
Promenerar gör jag varenda dag med hunden på morognen och två ggr på kvällen då hundvakten tar honom när jag arbetar.
Dock är det kolhydraterna som får mig att lägga på mig eftersom jag har pco och i prencip allting lägger sig =/
Tack för peppen skall försöka ta tag i det, det är bara energin som saknas känner mig som ett kolli när jag kommer hem om dagarna =/
Tack skall defenetivt skaffa hem det då =)
En bra diet börjar inte imorgon… Den börjar NU ! Din sits är ingen höjdare att uppleva….. Sockermonstret har vaknat
.
Jag ska inte ge dig uppmuntran, jag skickar en stövel som du kan sparka sockermonstret med ! Och dig själv också, om det skulle behövas
.
Rådet från mig är att klipp av vänskapsbanden med sockret NU. inte imorgon. Det blir bättre, sockret kommer bara att göra dig tröttare och tröttare
och du kommer att bli så trött att du inte ens orkar skriva här. Och då blir vi ledsna också 
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"
men om du inte vill upp på hästryggen än så åk dit och klappa om dom, hjälp till o mocka, sopa, rykta, gosa.. det är ju underbart för själen..(sålde min sista häst för 22 år sen, suck) men har oxå funderingar på att hoppa upp igen..
Bra med hund o promenader, då får du ju rört dig o lite frisk luft i huvudet varje dag.. annars är det lätt just den här årstiden att bara åka hem o gå in o stänga dörren.. så har jag varit i många, många år.. har lidit enormt av vinterdepressioner, men tack vare d-vitaminer så har de sista 3 åren varit superlätta att genomleva..

hihi ja en stövel är alltid bra till hands =)
Ska bryta med monstret idag kanske till o med skriva ett avskedbrev till det som man kan läsa och påminna sig med när man blir sugen =)
Jag är dock inte så jätte hemma i lchf världen heller och finner det svårt att hitta en varierad typ vardagskost blir medt olika gratänger och så fär mig av någon anledning, vilket för mig blir långrandigt och jag faller tillbaka i gamla vanor, önskar jag förstod mig bättre på det "rätta" sättet för mig att äta för jag vet att det fungerar med lchf =)
Vad var det för häst du hade? Jag skulle jätte gärna viljha ha en häst en vacker dag men jag vet inte vad dem kostar i drift och jag skulle nog inte ens veta om det var nå fel på kraken såvida han inte blev halt då 
Simma har gjort mig betydligt rörligare. Det frestar inte på leder och gör gott i hela kroppen. Jag red innan men mina knän sa att det var inget bra för mig 
Mycket bra av #7 Mooniq, åk ut och hälsa på dem, bryt tristessen.. gör något kul med hunden när du är ute och går. hoppa över stock och sten… leta pinnar, bara något som är annorlunda…
Ta hand om DIG, för det är du värd !
jag har haft en travare och ett polskt halvblod, underbara djur med enorm energi och kapacitet..
om du har hund så kunde kanske agility vara något för dig? En kollega på jobbet kämpar stenhårt med agility, vovven älskar det.. och det blir ju roliga stunder med nya människor o hundar..
om du är osäker på lchf mat så skrolla i vänstermarginalen och titta på recepten där, då får du lite inspiration och tips.
basen är enkelt:
kött, fisk, fågel, skaldjur, ägg och ovanjordgrönsaker
Lite mejerivaror, lite nötter, lite frön.
kryddsmör, aioli, bearnaisesås, hollandaise-sås,
ungefär så…till att börja med..

okej, jo jag har simmat innan med eftersom jag hatar att vara svettig och i simhallen blir man ju inte svettig på samma vis dock är det ganska ansträngade för mign ganska kassa nacke att hålla huvudet över ytan hela tiden =/
Tack så mycket =)
Jag skulle vilja ha en nordsvensk egentligen en blanding mellan arab/nordsvensk vet itne varför men har fått för mig att en sån blanding skulle bli ganska smäcker och livlig =)
Min hund är en golden på 8 år som har problem med värk i bla leder så tyvärr är nog inte agillity någontin att tänka på i nuläget han e nog lite för gammal tyvärr =/
ok.. nej om vovven har värk så är det ingen bra idé.
nordsvensk o arab kan nog vara bra kombo, jag hyrde en nordsvensk travare när jag var ung - innan jag köpte mina egna hästar.. och måste säga att jäklar vilket yrväder men samtidigt otroligt stabil i tempramentet.. Suverän häst, både att köra o rida, smäcker men ändå lite "krigshäst" i siluetten..
#8 Avskedsbrev låter kanon…. 
Jag vet inte om du lagar mat till bara dig själv.. Det gör jag, och det är så förbannat tråkigt
.
Antingen så gör jag storkok en gång i veckan och fryser in. eller satsar jag på omeletter. Det går snabbt att svänga ihop.
Jag hittade på en variant som är ganska häftig. Köp köttfärs som är färdigpressad till biffar. Krydda dem med vad som behagas, jag brukar köra chili peppar. Stek dem med lite lök och kanske paprika, sen häller jag på omelett smeten så att det blir en hamburger omelett utan att dela burgaren.
.
Annars, omelett med ost är alltid en höjdare…..
Det gäller att hitta det lilla extra och göra tråkiga saker lite roligare. Jag har också väldigt lätt att falla tillbaka till det gamla och det blir destruktivt 
jag lagar oxå mat själv.. men ringar ofta kompisar som kommer o sympatiäter, och de gillar lchf-maten men orkar inte sätta sig in i detaljerna själva.
Ägg i alla former, omeletter, ugnsomeletter -tänk pizzafyllning - stekta.. ägg är bara bästa snabbmaten för mig. Jag gör oxå storkok och fryser in, tar med matlåda till jobbet.
Tack =)
Men om man hyr en häst vad kostar den i bruk tex en nordsvensk vad äter den eller typ hur mycket o så? Har noll koll men skulle så gärna vilja ha en =/
Tja problemet är ju att jag avskyr ägg i stekt form som tex omelett och stekt ägg o så det e nått med konsistensen som inte känns bra i munnen haha men hamburgaren lät god det är iaf värt att pröva om man bara kan få bort äggsmaken på nå vis :P
Känner du att du inte vill rida än, så kan jag rekommendera en av mina goda vänner i Skåne som ger kurser i Monty Roberts ideer (Han som pratar med hästar)
Det är helt fantastiskt att skåda…. och det ger inspiration för den mänskliga själen också
. Dessutom är Ann som som håller i det en mycket god vän till mig, så hälsar du från Folke så är det inga problem med mathållning heller……..
Jag skickar dig ett pm….
gå in på hästar i fokus och lägg ut frågan där, det var många år sen som jag hyrde häst och ägde häst.. men jag hade tur
när jag hyrde häst så betalade jag 300 kr för hela sommaren och hade egen försäkring. Hage och tillgång till stall hade jag och en kompis som oxå hyrde häst gratis.
När jag ägde häst så var vi två tjejer som hade var sin häst inhyrd på en gård och vi hade ett bra kontrakt. Vi tog hand om 10 kvigor vintertid och matade och mockade o ryktade dem - så fick vi gratis stallplats, hage o hö, så köpte vi kraftfoder.. så vi kom väldigt billigt undan ska jag säga. sen var det lite veterinär och hovslagare men inte några stora summor som tur va..
googla nordsvensk foderstatus så får du nog lite bra info, kanske finns det nordsvensk iFokus eller nordsvensk travare eller travare i fokus, kolla!

#17 Tack för tipset skall kolla upp det dock så bor jag ju en bit ifrån skåne =)
Okej hehe det lät som att du/ni kom ganska billigt undan japp, jag antar att det är försökringen på hästen o eventuell inakordering som är det dyraste sen e det ju bara att hoppas på att hästen håller sig frisk också då :P