spexiga recept?
av ren nyfikenhet (och lite slentrianvarning i den egna matsedeln) är jag nyfiken på vilka som är era "häftigaste" lchf-recept. det som man ställer fram på bordet när man träffar sina blivande svärföräldrar för första gången, eller bara vill imponera på eller underhålla polarna som är inbjudna som middagsssällskap. det kan vara den bästa flambén, mest exotiska woken med underliga ingredienser eller den pimpinettaste snitten; jag är liksom mest ute efter det lilla extra "piffet".
själv har jag en fäbless för ostfondue: skitenkelt, men skojigt och mycket anpassningsbart om man inte har problem med osten (och grönsakerna).
vad har ni för kulinariska vardagsflykter?
Det här brukar inte jag laga, men kom ändå att tänka på nåt som min mamma gör ibland som blir sjukt gott.
Man tar kycklingfiléer och skär upp ett snitt horisontellt så det blir som en liten grotta. Sen skär man bacon till småbitar och steker. Gör en röra av den stekta baconen och mögelost eller nån annan ost man tycker om plus lite örtkryddor. Fyll sedan filéerna med mögelost- och baconblandningen. Grädda i ugn som vanligt. Klart! Servera med valfria grönsaker eller bara som de är. Om man inte tål mjölk så kan man fylla filéerna med bara bacon, det blir jättegott också!
En annan enkel grej är att hacka en gullök, blanda med 1 kg köttfärs, forma till en limpa och täck med baconskivor. Och in i ugnen. Man kan även blanda i hackad bacon i köttfärsen :D
Jag har svårt att bräcka svärföräldrarnas meny, då det serveras sallad gjord på myrägg
. Sist var det lite myror kvar, lite syrliga var dem, men så länge jag inte såg dem gick det bra att äta.
För salladen i sig är riktigt god.
Jag stoppade dock vid de rostade skalbaggarna som serverades till frukost…..
Tilläggas bör nog att detta är långt ute i ödemarken i Thailand, men vill du ha det där lilla extra så kan jag fråga om receptet
. Påminde lite om de svenska rödmyrorna 
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"